Nedrans lilla äckliga grönsak

Fy vilken dag! Julia åkte till Schweiz med jobbet idag och kommer tillbaka imorgon, en snabbvisit. Och detta ledde till kaos för min del...

Det är nog ingen idé att jag försöker förklara med text för då lär både ni och jag bli förvirrade..! Så jag gör en liten tidtabell.

14:00 Kom hem från gymmet och fixade lunch.
14:50 Insåg att vi inte hade, i stort sett, någonting av det jag behövde till kvällsmaten! Imorse visade Julia mig receptet på det jag skulle laga till kvällsmat. Jag tyckte att hon sa: We have everything you need for it, men vid denna tidpunkt misstänkte jag att hon sagt: We don't have anything Typiskt! Och det var för sent för att jag skulle hinna till affären så jag tänkte att; Jag får väl springa förbi affären i samma veva som jag lämnar Harry på hans efter-skolan-lektion. Vi hade potatisar hemma så jag skalade dem.
15:10 Gick till skolan för att hämta Harry.
15:55 Hemma. Förberedde så mycket som gick att förbereda utan alla grönsaker.. Plockade ut diskmaskinen och sådana saker.
17:10 Var tvungen att ta Harry till hans lektion, och trodde att skulle handla hem det som saknades. 
17:31 Upptäckte att grönsaksaffären STÄNGER 17:30! GAAAH! Och det var just grönsaker jag behövde. Rätten jag skulle laga bestod av kyckling, aubergin, "corgettes" (jag har inte en jäkla aning om vad det är), paprika, tomater och rosmarin. Kyckling och rosmarin hade vi...
17:35 Sprang in i det pyttelilla snabbköpet som såklart, SÅKLART, inte hade varken aubergin eller det där "corgettes". Fick tag på tomater och pakrika.

17:45
Rusade in i det ännu mindre snabbköpet, och nu snackar vi litet, i hopp om ett mirakel. Men det var ju ganska uppenbart att jag inte skulle få napp där... Så jag bokstavligen sprang hem, vinstlös.
18:00 Hemma. Började panik-skala och hacka morötter och hacka potatisen som var färdigskalad. Jag fick helt enkelt imrovisera och göra potatisklyftor och morotsslantar istället för auberginen och det där andra..
18:40 Ställde timern och bad Jess att stänga av ugnen när tiden var ute. Sprang sedan för att hämta Harry (det var bokstavligen sprang, igen..).
18:50 Plockade upp Harry och GICK (tackochlov) hemåt.
19:15 Återigen, hemma! Serverade kaos-maten! Potatisen var halvhård, kycklingen var torr! Överraskande nog tyckte barnen om det...

Fy fasiken vilken dag! Jag är glad att den är över.
God natt!


Kommentarer
Postat av: Mirjam

hahaha usch vad jobbigt!!!

"Corgette" är i alla fall ursprungligen ett franskt ord och betyder Squash (du vet det som ser ut som en gurka som jag kalla för "kosa")..

Så nu vet du det till nästa gång hihihi!!!!

Puss och kram!! <3

2010-05-05 @ 16:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0