Helgen med mormor & Maud forts.

Söndag eftermiddag tillbringade vi i trädgården här hemma. Graham & Julia förberedde middagen, barnen var på studsmattan, jag satt och bläddrade i en frisyrtidning och mormor & Maud satt med sina stickningar. Det var en väldigt fin dag, varmt och skönt (dock några enstaka skurar). Graham bjöd damerna på fint franskt vin innan maten. Det finns inte att köpa någon annan stans än Frankrike. Maud mm:ade ordentligt och sa att det var väldigt gott. Mormor tog en liten sipp och sa:
"Oh! Det där var lite för starkt för mig..."
"Neej," sa Maud, "det är fantastiskt gott! Det är strävt, men ååh så gott." Mormor tittade på Maud lite i förundran och räckte glaset till mig så att jag kunde smutta på det. (Jag kanske bara ska tillägga att vi var ensamma ute i trädgården) Jag är inte särskilt förtjust i vin men jag tänkte att jag kunde smaka i alla fall. Men jag blev nästan snurrig i huvudet bara av att lukta på det. Fy! Det luktade aceton!
"Jag förstår att det bara går att köpa i Frankrike. Det är väl ingen som vill köpa det!" sa mormor. Maud svarade:
"Men Kerstin fjompa dig inte. Det är ju ett jättefint vin."
"Nej men det är ju hemkört. Ättika! De hade ju köpt det hos grannen i en liten by i Frankrike."
"Mmm, nej jag tror att det passar jättebra till maten."
sa Maud som verkligen njöt av vinet.
Mormors ögon blev stora
"Nej jag vill inte ha ett glas till till maten!"
"Haha, nej mormor jag kan säga att det är bra för din del om de ska fylla på."
Hon tog en till pyyyyyytteliten smutt och det såg ut som att hon svalt en hel citron.
"Hahahaha! Där sitter du och grimaserar." Jag tyckte att det var lite roligt.. hihi.
Maud som bara hade en liten skvätt kvar i sitt glas erbjöd sig att byta glas så att mormor skulle slippa pina i sig sitt vin.
"Mmmm!! Det här var ju jättegott!" mormor sken upp när hon drack ut Mauds glas.
"Ja men usch! Det här är det ju nåt fel på!" utbrast Maud som smuttat på mormors glas.
"Ja lycka till med det där du!" sa mormor, lagom triumferande.

Det visade sig att mormor hade fått sista skvätten från en flaska som Graham och Julia öppnat helgen innan. De trodde inte att det skulle ha hunnit bli dåligt... Men de fick ett nytt glas med fräscht vin.
Hahahaha! Vi skrattade gott åt det där efteråt!

Okej nu är det bara måndagen kvar.
Vi tog en promenad till Wollaton park och sedan lagade jag kycklingpaj till lunch. Eftersom Julia & Graham hade åkt till Marrakech, Marocko, var vi tvungna att vara hemma eftersom jag skulle se efter barnen. 

Japp det var det. Vi hade det väldigt trevligt och jag skrattar fortfarande åt den lilla vin-incidenten! Tack flickor för allt :)
 


Kommentarer
Postat av: Maud

Jag skrattar fortfarande gott åt den scenen. Nu längtar även jag efter att du skall komma hem. Kram Maud

2010-05-02 @ 11:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0