Natt-opera, näsblod och picknick

Ja det finns en massa saker att säga och berätta om förra helgen i London. Så för att göra en lång historia kort (försöka iaf):

Jag kom till London ganska sent på fredagskvällen. Var hemma hos Julia och Therese runt 22:00. De delar lägenhet med 2 spanjorskor och en fransyska. Den ena spanjorskan hade födelsedagsfest så hela lägenheten kryllade av (majoriteten) spanjorer. Det blev ingen sömn den natten, istället fick vi ligga och lyssna på en spanjorska som sjöng opera, My Heart Will Go On och I Will Always Love You klockan 03:00 (halvfalskt var det också)! När de inte sjöng småpratade de så att väggarna skallrade. Det var en upplevelse. 06:00 begav sig alla hem och då kunde vi somna.

På lördagen hade vi mysfrukost med ananas, frallor och varm o'boy. Jag och Julia gick och tittade i små affärer och inredningsbutiker i Fulham där de bor, och fantiserade om våra framtida hem. Så mysigt så! En snabbvisit i Notting Hill och Portobello Road hann vi också med. Sedan tog vi oss in till centrum där jag mötte upp med Robert och Mattias och Julia gick till jobbet.

Robert och Mattias stod utanför John Lewis på Oxford street när jag mötte dem. Lika galna som vanligt. Hahaha! Detta var Roberts 18-års dag som han tagit sig till London för att fira med sin far, Kattis och lilla Klara och Mattias såklart. Jag fick den stora äran att vara med :) På hotellrummet skålades det med champagne och Anders sa några ord om sin lilla son som nu blivit stor. Färden till resturangen var kaotisk, jag var ju med...! I väntan på tunnelbanan kände jag hur jag började blöda näsblod. Perfekt timing!! Hela vägen från tunnelbanan till resturangen forsade blodet. Men det gick över och sen kunde vi alla njuta av maten! Thai blev det. Kvällen avslutade med kortspel på Robert och Mattias hotellrum (Robert köpte kortleken själv...inga ytterligare kommentarer...)
Tack för en jätte trevlig kväll!

På söndagen blev det picknickfrukost i parken! Sen åkte vi till Notting Hill igen, Therese var tyvärr tvungen att jobba. Senare tog vi oss in till centrum men båda var så trötta så vi åkte hem ganska snart. Fnissigt värre var det. Jag var så trött att det slog över till flum! På kvällen tog vi det lugnt och tittade på film. Vid tiotiden tog vi våra kameror och åkte till Piccadilly! 
 

Det var en härlig helg! Jag kände att jag verkligen behövde lite miljöombyte och träffa några nära och kära.
Tack för allt :)


Kommentarer
Postat av: robertius och matteias

hahaahahaha.... ;) det var jätte roligt att du tog dej tid att komma och fira mig. :D "vi hade en helcrazy eftermidda och kväll med säljaren mahmoud i huvudrollen som försökte lura på dej sin bajsskinnjacka"...om han hade lyssnat på matte! :D btw så var korten otroligt fina med vackra natur motiv! ;P puss o kram o grattis! //dina "galna kusiner"... :D

2010-04-17 @ 15:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0