Same same but different...

Ni vet när man får höra två personer berätta om samma händelse, hur olika de två berättelserna kan vara?! När Mirjam och jag återger samma händelse kan man ibland knappt gissa att vi pratar om samma sak! Här kommer ett exempel:
 
Michelles perspektiv:
Måndag 1 mars
Jag satte mig vid datorn och såg att Mirjam var inloggad på facebook. Vi är nästan aldrig vid datorn samtidigt så det var en glad överraskning!
-Hej Mirjam! Kom in på msn! :D skrev jag på chatten. Mirjam svarade: Eller varför inte skype? :D
Vad roligt!
tänkte jag, Det är ju inte så ofta vi kan prata på skype.
Denna dag var Mirjam väldigt disträ, dock inget ovanligt. Vi hann inte prata länge innan Mirjam plötsligt sa att hon skulle vilja prata med sin syster Tove. De hade inte pratat på flera månader så det var klart att de skulle skypa! Jag kunde vänta en stund.
Men sen när hon ringde upp mig igen så satt hon tyst och chattade med en massa andra. Jag försökte inleda ett samtal tusenmiljoner gånger men fick bara "Ööööh....hmlhmlhmlmm...vänta...!!" till svar.
Jag blev så uttråkad att jag ritade en bild i paint, som var så mycket mer underhållande, och tänkte att Mirjam säger väl till när hon har tid att prata. Men neej då!
Ingen respons, vad jag än sa! Så himla frustrerande! "Men MIRJAM!! Du lyssnar ju inte!!!"
Varför föreslog hon skype om hon ändå inte hade tid??!

Mirjams perspektiv:
Sönd..eller...måndag..ööh? JA! Jag hade kör så det måste ha varit en måndag...mmhm...
Jag satt och segade vid datorn innan det var dags att gå till kören. Plötsligt skrev Michelle till mig på facebookchatten. Hon ville att jag skulle logga in på msn men jag sa att vi kunde skypa istället. Precis när vi hade börjat skypa så undrade Tove om vi kunde prata. Vi hade inte pratat på jätte länge så vi skypade en liten stund. När jag ringde upp Michelle igen så sa hon ingenting. Hon sa i stort sett bara "hej" och sen blev det tyst.
Jag chattade med den franska killen från Nice och han var jätte konstig. Han pratade på som att vi vore jätte bra vänner! Jag pratade även med Benny, det var roligt. Vi har inte hörts på länge.
Plötsligt, som en blixt från klar himmel, stördes friden av Michelle som lät väldigt sur! Hon klagade på att jag inte sa något! Men hon får väl för tusan säga nåt själv då. Hon satt bara och ritade en bild i paint och fnissade för sig själv. Det är väl inte upp till mig att hålla igång en konversation? Hon blir så aggressiv ibland, jag förstår inte vad det kommer ifrån!

Ja, där har ni samma händelse i två berättelser. Nu är det ju jag som har skrivit Mirjams perspektiv, men lita på mig det stämmer ganska bra... Hahaha.


Kommentarer
Postat av: Mirjam

HAHAHAHAHHAHAA!!! jag blir MAGSJUK av allt skrattande!!!! oooohoohooo, de stämmer ganska bra båda versionerna... fast vadå "sitta och sega" det gjorde jag ju inte!! :P

det ska bli så kul när du kommer :D jag tänkte att vi borde göra en liten utflykt till Chateau de Chambord någon dag, googla på namnet så får du se vad vackert det är !!! :D puss och kram

2010-03-11 @ 15:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0