En heldag med Mirjam

På tal om att jag spenderat alldeles för mycket tid vid datorn kan jag berätta om gårdagen. Jag vaknade 09:30, startade datorn och loggade in på skype precis i tid för min och Mirjams skype-dejt.
"Hur länge kan du prata Michis?"
"Jag kan prata hela dagen om det skulle vara så! Hahaha! Du då?"
"Hahahaha, ja jag kan prata hela dagen om det skulle vara så..."
Så började vårat samtal lite skämtsamt. Vi pratade på, tog små raster för att gå och hämta lunch och sådant. Runt 12:00 började båda städa, fortfarande med skype igång. Jag städade hela mitt rum och packade mina väskor. Jag vet att det kanske är lite väl tidigt, det är ju trots allt 6 dagar kvar, men jag tänkte att det kunde vara skönt att ha allt klart. Mirjam städade hela sitt rum också och blev väl i stort sett klar. Det tar tid att städa. Vi fixade och donade, tiden gick och 18:30 var vi tvugna att sluta för att Mirjam skulle gå ut. Vi skypade alltså i 9 timmar! Fast vi gjorde ju faktiskt nytta under tiden. Roligt var det i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0