Min tripp till Lowestoft

Nu sitter jag här långt in på småtimmarna och bloggar. Tittade nyss på filmen Julie & Julia som jag varmt kan rekommendera! Meryl Streep, som en av huvudkaraktärerna, lyfter filmen.

Hur som haver. Igår, tisdag, kom jag hem från min lilla tripp till Lowestoft. Jag hade ingen aning om hur Jean, som jag åkte för att träffa, såg ut. Jag klev alltså av på tågstationen utan någon som helst aning om vem jag letade efter. Nu var stationen mindre än Eskilstunas tågstation så det underlättade. Det var inte heller några människor där, vilket gjorde saken ännu lättare! En bit bort på gatan fick jag se en liten tant komma springandes åt mitt håll. Hon vinkade men jag var inte säker på om det var åt mig. När hon sedan ropade: "Michelle..?" var jag ganska säker på att det var rätt person. Vi gick till bilen där jag möttes av 3 livliga hundar. Väl hemma åt vi "sandwiches" och pratade. Hon var så himla gullig och snäll!

På tisdagen åkte vi till en strand och promenerade med hundarna. Vi hade tyvärr ingen tur med vädret. Det blåste och var ganska kyligt, men uppfriskande i alla fall och vi slapp regn. Senare på kvällen tittade vi på Mamma Mia och åt ett jättegott bröd med vinbär i! Jean tyckte att filmen var jättebra och jag håller med. Jag har sett den några gånger förut men har inget emot att titta på den lite då och då. Man blir på så gott humör!

Tiden går fort när man har roligt. Vi fördrev verkligen tiden och det sa bara tjoff så var det redan tisdag. Denna dag åkte vi först lite snabbt till en annan strand och därefter till en mysig skog. Hundarna var med och skuttade lyckligt runt, ni vet sådär som hundar gör. Efter skogspromenaden bar det iväg hemåt och vi åt lite lunch. Huvudrätten bestod krispig kyckling med stekt ris+morötter,majs & ärtor och till efterrätt blev det bärpaj alá moi.

Sedan gjorde vi inte så mycket mer. Det blev dags för mig att ta tåget tillbaka till Nottingham. Jag är så glad att jag åkte och Jean var väldigt glad att jag kom. Ett bra sätt att knyta ihop säcken på tycker jag. Även om jag har en vecka kvar kan man ju säga att detta var finalen på min resa. Snart är det dags för nästa pjäs... Vill ni ha en roll i den? Huvudroll, biroll, dansare, rekvisitör, ljud-/ljustekniker...? Jag vet att jag kommer delta.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt Michelle då fick du se en ny del av england och träffa ytterligare en berikande person Nu är du riktigt berest vill jag lovaDu jag blir så glad när jag tånker på att det bara är en vecka ungefär tills vi träffas igen Då får vi prata om vår semester hos dig (Mauds o min)Det var såååå trevligt

Ha det nu så bra tills vi ses var rädd om dig

Om det ändå vore nästa vecka



Kram mormor

2010-06-03 @ 10:29:42
Postat av: Anonym

Vad roligt att du hade det bra hos Jean, hon är verkligen en underbar människa. Hon var väldigt glad över att du ville besöka henne. Snart är du hemma och kan berätta allt för mig, vad ni gjorde och så.. jag hoppas på att du tog en massa bilder på era utflykter.

Vidare så utgår jag ifrån att jag är självskriven för huvudrollen i din fortsatta pjäs...(livet hemma i Skogstorp/Sverige.)

Ses snart min älskling!

mamma

2010-06-03 @ 11:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0