Can't live with it and definatly not without it!

Under min tid i Nottingham har jag blivit skrämmande fäst vid min dator. Tidigare satt jag vid datorn i genomsnitt kanske 2-3 gånger i veckan. Men nu, NU sitter jag här varje dag! Ibland blir det flera timmar på en dag och ibland kollar jag bara mail, facebook och bloggen lite snabbt. Men ändå, varje dag klickar jag på startknappen och loggar in. Herregud vart ska detta leda?! Jag som fruktat datorns existens i så många år och nu börjar nästan ryggen krummas i en riktig datanördsböj! Nej fy, hemska tanke! Men jag måste säga att det har underlättat min vistelse. Att veta att jag, genom några simpla knapprtyck, kan hålla kontakten med min familj och mina vänner har gett mig en trygghet. På ett sätt känns det som att jag fuskat. Jag skulle ju åka hit alldeles ensam, lämna tryggheten för att växa som människa och allt det där. Men men, jag har bott här i nästan ett år utan att ha känt att jag måste hem igen så jag antar att det räknas ändå.

I sommar blir det andra bullar! Då ska jag inte sitta vid datorn minsann. Det ska bli en massa sol & bad, cykelutflykter, ventilsökande och kanske en roadtrip..? Vem vet vad sommaren har att erbjuda? Hur som helst, till poängen: min tid som datanörd är över! Åtminstone över sommaren. Hur det blir sen vet jag inte, men jag ska göra mitt bästa! ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hoppas på att du fortsätter på din data för det har varit ett så unerhållande år jag har åxå gott in på datan varje dag för att se om det är något nytt att läsa Mormor har blivit en datanörd Det beror på att du har skrivit så underhållande och bra det har roa många kan jag lova dig,Fast alla har inte skrivit u´tan bara läst dina roliga inlägg.

(Så va fan är det frågan om )citat Micke du tänker väl inte sluta,

Kram o puss mormor

2010-06-03 @ 10:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0