Surtant

Är det inte lite jobbigt att prata i telefon ibland? Ni vet när man måste ringa någonstans för att få hjälp med något? Häromdan var jag tvungen att ringa till ett hotell för att kolla upp om det fanns några lediga rum i april. Mormor och hennes väninna kommer på besök då så jag tänkte vara ute i god tid så att det är fixat och klart. Jag knappade in numret till hotellet och tryckte sedan på den gröna luren. Snart hörde jag en trevlig kvinnoröst som frågade hur hon kunde stå till tjänst (på engelska förståss). Jag kände mig så lättad av att höra den glada hjälpsamma tonen i hennes röst! Efter min fråga om lediga rum och bokning bad hon mig hänga kvar i luren medan hon kopplade mig till rätt avdelning. Kort därpå hör jag en uttråkad tantröst som frågar hur hon kan hälpa mig. Jag frågar än en gång om lediga rum i april och möjligheterna att boka. Hon förklarar med sin entoniga stämma att det finns rum och att jag kan boka. Jag förklarar att det är mellan lör.24 - mån.26 april varpå hon mumlar något om...ja det kan jag ju inte svara på eftersom jag inte hörde...hahaha. Jag fattade sen att det var något om att bo mellan fredag-söndag, typ weekend erbjudande. Men jag har ingen aning om vad det var som var annorlunda för det uppfattade jag inte trots att hon fick upprepa det 3 gånger! Jag sa i alla fall att jag ville boka lör-mån. Hon frågade om namnen på de som skulle ha rummet och jag stavade bådas namn. Sedan frågade hon efter efternamnen och så blev hon tydligen förrvirrad! Jag sa att efternamnet på person nummer 1 var Johnsson och då sa hon: "Nej, vänta lite nu. Vi börjar om för jag fattar inte ett dugg av det här!", och lät jätte sur. Det är svårt att återge samtalet så här skriftligt, jag håller med om att det blev lite hackigt och hattigt men jag är förtusan utlänning! Hon måste väl fatta att det inte är så lätt då! När hon sedan började prata om kreditkortsnummer bestämde vi att jag skulle ringa upp någon anna dag...

Det hela slutade alltså med att jag inte var ett dugg närmre att ha fixat ett rum år mormor och Maud!

det känns som att hon kan ha sett ut såhär...

Idag är jag på glatt humör i alla fall! Solen lyser och fåglarna kvittrar.
Ha en trevlig helg!
Soliga kramar från mig :)


Kommentarer
Postat av: Veronica

hehe klockrent xD nej jag vet det är svårt att göra sig förstådd över telefon... jag fick ju också folk sura när jag pratade i telefon med dem xD

2010-01-31 @ 15:04:47
URL: http://verodell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0