Mobilfria tågvagnar...puckat eller asbra?

Jag har tänkt på en sak. När man åker tåg så kan man ju välja att sitta i en mobilfri vagn, men jag fattar inte vad tusan vitsen är med det! Man borde i sånt fall även ha en totalt pratfri vagn också. Som ett bibliotek fast utan böcker. Vad är det för skillnad på om jag sitter och pratar i telefonen eller pratar med en kompis som sitter bredvid mig på tåget? Ska man införa fjortisfria vagnar också, de kan vara riktigt jobbiga att lyssna på! Eller förbjuda sällskap på mer än 4 personer att sitta i samma vagn? 
Beror det på att folk är så himla nyfikna så att de stör sig på att inte kunna tjuvlyssna ordentligt? Det är ju svårt att få en uppfattning om en konversation om man bara kan höra ena parten. Okej jag kan förstå att ringsignalerna kanske stör lite, men det är ju inte så att man sitter och lyssnar på sin ringsignal direkt; "Yeah! Sony Ericssons orginalsignal är så svängig, jag ska nog ta och lyssna på den ett tag!" Inte brukar jag sitta och digga till Old phone i alla fall.

Vad säger ni? Är det puckat eller en väldigt bra idé med mobilfria vagnar? Jag kan inte komma på fler argument som stärker mobilfritt mer än att:
* ringsignaler stör
* det går inte så bra att tjuvlyssna

Nu lämnar jag ordet fritt. Kom med fler argument för mobilfria vagnar eller håll med mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, ja min älskling, jag kan hålla med dig.

Bättre med "tysta" vagnar!



Jag kan tänka mig en anledning till att just mobiler "förbjuds" i vissa vagnar, ofta är det kanske så att när man pratar i mobil så blir det automatiskt så att man pratar med lite högre volym för att mottagaren ska höra vad man säger. Sitter man bredvid varanadra kanske man viskar lite mer. Sen är det kanske för att det är just många "fjortisar" (och andra "viktiga" personer) som pratar högt och länge i mobilen.

Hur som helst så var det som vanligt roligt att läsa ditt inlägg. =D



Puss och kram

//mamma

2010-01-04 @ 09:57:45
Postat av: Anonym

i enhörna har vi inget tåg. bara 1 och det går till ikea.miss you.Och Marina vill säga gått nytt år lilla gumman.om det skall finnas mobilfria vagnar så skall det finnas låsningsfria tolletter.för du ser väll själv vilken överaskning det kan bli. och i fam kjellman är det en nnööddvändiget.nu sket marina så jag ser inte datan längre.Marina har en teori eftersom mina barn har liknande gener som jag så är det så att vi äter samtidigt och maten bearbetas och sen tar det lika lång tid innan det skall ut därav toalettkaos

2010-01-08 @ 22:25:04
Postat av: Mirjam

jag känner så här: om det gäller att komma undan för mycket snack så borde de inrätta en "michelle-fri" vagn... hahahahah :D så mycket som du babblar på :) kramar!

2010-01-11 @ 12:09:59
URL: http://mirjamtours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0