Middagskaos!

God eftermiddag! Idag åkte jag in en snabb sväng till stan för att fixa tågbiljett till Peterborough. Den 12-15 februari ska jag nämligen åka och hälsa på Elin som även hon har tagit sig hit till England för att jobba som au pair! Det ska bli väldigt roligt, längtar verkligen! Snart kommer jag Elin :D

Jag har inte varit så aktiv på bloggen på senaste tiden. Har inte haft någon inspiration att skriva helt enkelt, men nu ska jag försöka uppdatera lite oftare...

Jag kan ju berätta om gårdagens middagskaos.
Den dagliga frågan; "Vad ska vi laga för mat idag?" har väl de flesta problem med?! Här är det ett ganska stort problem! Tre ungar ska bli nöjda och de tycker ALDRIG om samma sak! Igår testade Julia att laga en ny rätt eftersom barnen alltid klagar på att de får samma sak hela tiden. Det blev kyckling-/purjo-/bacon-paj som enligt mig smakade väldigt bra. Harry påpekade att det inte såg speciellt trevligt ut men han överraskade faktiskt både mig och Julia och åt det!! Han sa till och med: "It's quite nice" och det är ett väldigt bra betyg... Sedan kom äldsta tjejen till bordet och protesterade innan hon ens hann sätta sig ner. "No it's different, I'm not eating it!" Hon ville tydligen ha "Maggies Chicken and Leeks Pie". "OMG! WHAT'S THAT? APPLES?!", i stort sett skrek hon och slängde äppelbitarna på bordet. Det hjälpte inte direkt att få mellantjejen att äta. Men när Harry fick två syltkakor, efter att snällt ha ätit sin mat, kom hon på andra tankar. Tro nu inte att hon åt snällt och beskedligt för det vore en skam att beskriva det så. Nej, hon bölade och gnällde och frågade hur mycket hon måste äta för att få sina syltkakor (och fortsatte klaga efter att Julia visat hur mycket hon var tvungen att äta). Äldsta tjejen vägrade att äta alls.
 bild tagen från google
Det var helt ärligt det värsta jag har varit med om. De var så himla oförskämda! Men det som gjorde mig mest irriterad var att Julia aldrig blev arg! Hon fick sina kakor tillslut och äldsta tjejen fick tillåtelse att fixa pasta. Gaaaaaaah!! Det är synd att inte morfar kan engelska så bra, annars skulle jag ta hit honom så att han kunde lära dem ett och annat! Mattias vet hur det kan gå... Hahaha :D

Nej usch och fy för i-gårkväll! Jag är glad att de är för blyga och inte vågar hålla på så när jag är ensam hemma. De kan rynka på näsan och säga att det inte är gott, men de är ändå snälla mot mig. De bråkar med varandra istället... *Suck*

Kommer ni ihåg Att-göra-när-du-har-tråkigt-tipsen? Jag avslutar dagens inlägg med några såna:

1. Sjung högt om folk du möter på stan, t.ex. "Där går det trevliga tanten med rött lockigt hår trallalalaa"
2. Spring naken på stan och om polisen kommer, skyll på någon annan!
3. Glöm alltid att trycka på den gröna luren på mobilen, börja prata utan att svara

De två första är inget jag skulle prova själv kanske, men det kul att bara tänka tanken :)


Kommentarer
Postat av: Elin

yeey :D längtar verkligen!! ska bli hur kul som helst ^^

2010-01-28 @ 16:05:47
URL: http://eohlin.blogg.se/
Postat av: Veronica

hehe jag blev tokig när sånt där hände i min dåvarande familj... när inte föräldrarna var hemma var jag hård och bestämd med dem men föräldrarna gjorde exakt samma sak som dina, de gav med sig och lät dem få efterrätt...

2010-01-31 @ 15:11:46
URL: http://verodell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0