Mamma och Phillip på besök

Förra helgen var mamma och Phillip på besök här i Nottingham (8-12 jan). Efter försenat flyg och en 4 timmars bussfärd var de äntligen här på fredagskvällen kl.23.10! Graham och jag åkte och hämtade dem på busstationen. Det var fyra månader sen vi sågs men det kändes inte som att det var så länge sen när vi möttes igen. De hade med sig lite svenska skatter, bl.a. knäckebröd, blåbärs-/kamomillte, salmiakbalkar(!) och julklappar. :) Tack så mycket för allt fint!

När de hade tagit sig hela vägen hit, var jag såklart tvungen att visa Nottinghams stora shoppingcenter. Det använde vi lördagen till. Vi hade tänkt ge oss iväg ganska tidigt så att vi skulle ha hela dagen på oss men ni vet, familjen Johnsson... Vi lyckades dra ut på det hela lite och kom tillslut iväg vid 10:30 eller nåt. Det finns väl inte så mycket att berätta om lördagen egentligen, vi shoppade och Phillip tyckte att engelsmännen var väldigt korta, "utom de mörkhyade". När vi sen kom hem på kvällen lagade vi köttfärslimpa, eller mamma lagade köttfärslimpa. Jag och Phillip gjorde en bärpaj. Mumsfillibabba! Hahaha kommer ni ihåg det uttrycket? Det var länge sen man hörde det.

Söndagen blev en sevärdhetsdag. Bussen in till stan igen och så styrde vi våra steg mot Nottingham Castle, slottet där Robin Hood höll till. Det var INTE behagligt utomhus. Blött och svinkallt! Inne i slottet fanns det lite allt möjligt att titta på. Långa texter om Robin Hood och annat från förr i tiden, som ingen orkar läsa! Men vi gick omkring och tittade lite. Vanligtvis har de en guidad tur då man får se fängelsehålorna och såna saker, men p.g.a. vädret trodde de att det skulle bli inställt. Istället för att vänta och se om det skulle bli en tur eller ej gick vi till Englands äldsta pub. Det heter Ye Olde Trip To Jerusalem och Graham tipsade oss om att gå dit. Vad kan man säga om den? Det var väl mysigt. Byggnaden är från 1189-talet, lite häftigt. Vi beställde varsin kopp te och chokladbrownie. Innan vi åkte tillbaka hem gick vi på stan en liten stund igen.

Söndagsmiddagen, roast dinner, hölls som vanligt och denna vecka serverades nötkött. Vi stod för efterrätten som blev choklad och bananpaj. Mamma var väldigt nöjd med måltiden; "Allt var jätte gott! Jag måste få receptet på allt sen!", Phillip...tyckte om pajen... Haha, han fick en massa rosa köttbitar, som är väldigt möra och goda, men han är ju inte så mycket för kött. Jag var som vanligt mätt och belåten. Roast är bästa måltiden på hela veckan! När allt var undanplockat från bordet var det speldags. Vem vill bli miljonär, med bilder, blev det. Kvällen avslutades med en omgång charader. Mycket trevlig kväll.

Tidigt på måndagsmorgonen tog vi tåget till London, men det berättar jag om sen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var en mysig långhelg med dig min älskling!

Du och din bror är helt underbara att umgås med.

Väl hemma igen i ett snö-vackert Sverige känns det fortfarande som att du varit borta en... tre år ungefär, med lika lång tid kvar innan du kommer hem. Och du som sa att du bara skulle vara borta i 9 mån...

Jag och Phille saknar dig!

Puss //mamma

2010-01-19 @ 08:43:48
Postat av: Anonym

Jag måste bara tillägga att Graham var väldigt imponerade av vårt lagarbete i köket när Vi, observera Vi, lagade köttfärslimpa, sås, ugnsbakade potatis/rotfrukter och fruktpaj med vaniljsås. Ni var alltså högst delaktiga i alltihop. Graham ville ju till och med föreviga det med ett foto. :)

Och söndagsmiddagen var ljuvligt god, Graham är en duktig kock. Det var väldigt trevligt att få träffa din "nya familj", jag gillade speciellt farfar.. kommer förstås inte ihåg hans namn. Det var hur som helst en helt underbar lång helg!



Puss och kram //mamma



P.s. Jag har hängt upp den jättefina tavlan jag fick av dig. Tack! D.s.

2010-01-19 @ 10:57:30
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: tusen tack! :D

2010-01-20 @ 17:36:37
URL: http://lindaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0