Första dagen på resten av mitt liv

God morgon och välkomna in i 2010! Hoppas att alla har fått en bra start på det nya året. Jag satt och tänkte lite på vad man ska göra, så här första dagen på ett nytt år. Man kanske ska inviga det på något speciellt sätt så att man liksom; "Jaapp, nu är jag igång. Det har börjat bra!". Eller första dagen kanske speglar hur resten av året kommer att bli. Fast samtidigt är det ju bara en helt vanlig dag, precis som alla andra. I almanackan börjar vi om på januari och vi måste skriva 2010 i dagboken. Det är första dagen på resten av mitt liv. 

Om det nu är så att denna dag speglar resten av året, kan jag vid denna tidpunkt säga att det kommer att bli ett spännande år fyllt med överraskningar. Jag älskar överraskningar, till en viss grad... Igår var det nyårsafton och jag var hemma och firade med familjen. Deras vänner, en annan familj, var här på middag och stannade även över natten. För ca. en halvtimme sen då jag lite yrvaket släpade mig bort till badrummet, för att tvätta ansiktet och sakta med säker vakna upp, öppnade jag dörren i ett svish som vanligt bara. Då fick jag mig en liten överraskning minsann. På toaletten satt mamman i andra familjen! Hon hoppade högt och viftade instinktivt med armarna för att skyla sig eller nåt, kanske mest av chock... Jag bad om ursäkt och stängde dörren fort som tusan. När hon kom ut sa hon att hon är van att inte låsa dörren. Hemma är det inte så noga, eller vad säger ni Kjellmans? :D

Ja så har min dag börjat. Minst sagt överraskande... Hur har er dag börjat?

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå du skrämmer väl inte ihjäl främmandet dom har i huset.Men det verkar som din dag började bra på nya året(inget pinsamt eller så?)ha ha

Har i Lista började dagen som vandligt Först gå ut med Donna sedan lite frukost yuogert kaffe smörgås allt rullade på som en vandlig dag tycker jag nog.Men massor med snö 22gr kallt fy Men idag har det bara varit 5-6 gr kallt rena sommarvärmen.

Du får ta väl hand om dig puss puss från mormor

2010-01-02 @ 23:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0