Fam. Johnsson i London forts.

Innan vi begav oss till teatern fixade vi en liten middag på hotellrummet. Varsin bagel med mjukost och körsbärstomater. Vi var ju tvungna att fylla på efter workouten i rulltrappan...! Sedan var det tunnelbanan till Piccadilly Circus och därifrån traska till Her Majesty Theatre. Jag behöver väl inte säga att föreställningen var asamegasuperbra?! Bästa musikalen jag har varit på!

På hemvägen tog vi en semesterbild

Nu ser ni en väldigt ful bild framför er, vilket betyder att jag och Phillip alltså måste ha stått sådär mitt på gatan i London. Nu var det iofs ganska sent så det var inte så mycket folk ute. Men mamma kunde förståss inte bara ta en bild lite smidigt så att vi sedan kunde lämna plasten och gå till hotellet. Nej först var hon tvungen att skratta lite och just när ett tjugotal japaner kom förbispringandes DÅ var hon redo att ta en bild!
"Men mamma, nej! Det kommer asmycket folk nu ju!"
"Jo men kom igen, jag kan ta en bild nu."
När de äntligen hade passerat intog jag och Phillip våra poser. Då var det dags för ett nytt skrattanfall...
"Okej okej, nu. Ställ er så där nu då."
"Men mamma! Nu kommer det ju folk igen!"
Det var ett äldre par som var ute och promenerade.
Ja jag vet inte hur länge vi stod där, men efter mycket slit och möda...hahaha! Så njut nu av bilden för tusan!

Tisdagen kunde ha börjat bättre. Jag älskar hotellfrukostar och såg verkligen fram emot att gå ner och plocka från frukostbuffén. Det vi kunde välja mellan var följande: Rostat bröd med smör eller marmelad på, äckliga sötsliskiga flingor med mjölk, (ingen yoghurt eller fil, inget pålägg som ost eller grönsaker), te/kaffe och grapefruit-/apelsinkött. Sedan fick vi se en annan vagn med bl.a. bacon och äggröra men det skulle kosta 200 spänn eller nåt! Grapefruit- och apelsinköttet var väldigt gott, men resten var en besvikelse!

Efter den brakfrukosten åkte vi till Oxford Circus där vi gick en liten sväng. Hela morgonen gick åt att leta tåg eller buss till flygplatsen åt mamma och Phillip så när vi skulle äta lunch upptäckte jag att klockan var 12:25. Mitt tåg lämnade St Pancras 13:15! I det läget fick jag lite smått panik! Vi hade precis fått maten och jag var tvungen att ta mig till tunnelbanan, åka till St Pancras och hitta rätt plattform! Det var verkligen ett kaotiskt maraton hela vägen till tåget! Vid tunnelbanan skulle vi åt olika håll så det var snabba hej då-kramar och så blåste det precis in damm i mammas ögon mitt i alltihopa... Framme vid St Pancras irrade jag omkring och kunde inte hitta rätt plattform. Svettpärlor bildades i pannan, jag kunde inte tänka klart. Men tillslut, med 8 minuter tillgodo, sjönk jag ner i tågstolen med en suck!

Det var en jätte trevlig helg! Kul att ni kom hit mamma och Phillip :D
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, ja jädrans damm, jag hade besvär av det till och från i säkert en timme... =D

Det var verkligen underbart att få träffa dig min ängel!

Tusen pussar och kramar

//mamma

2010-01-25 @ 15:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0