En annorlunda jul (del 2)

Här kommer den spännande fortsättningen på min och Mirjams julvecka.
Jag har berättat om halva veckan ända fram till julafton, så nu fortsätter jag från juldagen.

Fredag 25 dec
Efter det väldigt INTE intensiva julfirandet, sov vi lite längre på juldagsmorgonen. Denna dag blev en ta-det-lugnt-dag. Vi satt och tittade på youtubeklipp och hade det mysigt. Eftersom engelsmännen, och resten av världen, firar jul den 25 så tänkte vi att det förmodligen inte var någon idé att åka in till stan eller så. Mer än så har jag inte att säga om juldagen. Det var skönt att bara slöa lite. Eller justja, jag ville visa Mirjam en mysig park där man kan promenera runt en pytte liten sjö. Det tar ca. 30 minuter att gå till parken och när vi äntligen var framme så fick vi se att de stängde kl.16:15. Klockan var vid den tidpunkten 16:05! Det var bara att knata hem igen. Vi fick en skön promenad i alla fall.

Lördag 26 dec
Den 26 december kallar britterna för Boxing day och det som våran juldag. Även denna dag tog vi det lite lugnt. På förmiddagen gick vi till parken igen, innan de stängde. När vi sen kom hem gjorde vi oss i ordning för en utekväll på puben inne i stan. I Sverige går ju många ut på krogen/klubben/puben osv på juldagen så vi tänkte att det säkerligen skulle vara mycket folk ute. Dessutom ville jag passa på att undersöka Nottinghams nattliv när jag hade Mirjam här, jag går inte gärna ut helt själv...
Efter lite tveksamheter var vi tillslut väldigt inställda på att gå ut och vi såg verkligen fram emot en utekväll. Glada i hågen skuttade vi ner till busshållplatsen.
"Hmm, det är röd dag i dag så vi får titta på söndags-tidtabellen. Ja men titta den kommer om 10 minuter. Jag kan i alla fall inte se att det står något speciellt om Boxing day."
Vi stod i kylan och väntade. Väntade. VÄNTADE! Tiden går så sakta när man väntar, speciellt när det är kallt! Men det var bara att härda ut eftersom en trevlig utekväll väntade oss. Trodde vi ja!! Efter 20 minuters plågsam väntan, började vi ana lite smått att bussen förmodligen inte skulle dyka upp bakom kröken. "Mirjam kom, vi går till puben som ligger precis runt hörnet här. Det kanske är massor med folk där." På vägen dit mötte vi två killar som frågade om inte bussarna gick. "Nej nej, det går inga bussar på Boxing day!" Nehe där ser man! Jätte bra att det står på tidtabellen vid busshålsplatsen!!! Hur skulle vi kunna veta att hela England hamnar i koma den 26 december?! När vi kom till puben var det helt öde! Det var bara: hem igen, tvätta bort mascaran, dra på myskläder, på med youtube, flumma lite, sova...Men du Mirjam... haha. Det var väl inte fy skam det heller, vi klarade oss.

Söndag 27 dec, sista dagen...
Det var den sista heldagen vi hade kvar och den blev ganska fullpackad och intensiv. Vi började med en sista shoppingtur på stan, eller ja vi försökte i alla fall. Julrea i en stor stad, vad mer behöver jag säga? Det var ÄCKLIGT mycket folk överallt!! För er som inte redan vet så kan jag berätta att jag är allergisk mot stora folksamlingar! Man kan inte ta sig dit man vill, man skuffas fram och tillbaka, åt höger o vänster, folk fiser och jag är inte tillräckligt lång för att kunna nå upp till ytan! Nej fy, det börjar krypa i hela kroppen och paniken är nära. Vi blev inte så långvariga utan åkte hem för att ta en taxi till en biograf. Mirjam ville se New Moon, som jag redan har sett!!

Allergisk reaktion...
Efter bion åkte vi in till stan för att gå ut och dansa. Det var inte många ställen som var öppna men vi hittade ett 80-tals ställe som heter Reflex. Jag frågade vakten om det var mycket ungdomar där inne varpå han svarade: "Ja det är väldigt blandat. Ni måste betala 2 pund för att få komma in." Det lät ju bra med blandat, så länge det fanns ungdomar liksom. Vi betalade och gick in för att mötas av 40+ folk! Jäkla gubbe att ljuga för oss! Vi dansade ett litet tag eftersom vi redan hade betalat...

Måndag 28 dec
Dags för Mirjam att åka tillbaka till Frankrike igen. Det var en rolig och annorlunda jul :)


Kommentarer
Postat av: Mirjam

men hallååå!!! du berättade inte om glassen på läppen!!!!!!!! :) annars fin resumé (ett ord som förövrigt härstammar från franska...) hihi :D

2010-01-13 @ 22:14:27
URL: http://mirjamtours.blogg.se/
Postat av: A.Söderroos

Frågan är inte hur mycket jag tjänar. Det jag ville få fram var vilken sabla rea det var. Att shoppa i USA är alltid billigare än i Sverige, och förmodligen även England. När det sedan blir rea skänks ju plaggen rent av iväg :)

2010-01-14 @ 04:26:34
URL: http://americananna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0