Gymmet eller inte gymmet...

...det är frågan! Ja, just nu sitter jag och funderar på om jag ska ta mig bort till gymmet eller inte. Jag kan vänta till kl.12 och gå på pilatesen som vanligt, men jag känner att jag vill göra något mer ansträngande. En ordentlig workout liksom. Eftersom jag var förkyld förra veckan blev det ingen träning. Plus att jag ska till Elin i helgen (YEY!! :D ) = god mat och choklad och ingen träning. Så nu måste jag jobba ikapp lite :P Det känns bara så himla segt att släpa sig till gymmet för att ställa sig på en crosstrainer och kämpa för sig själv. Och sedan avsluta med lite styrka i de komplicerade maskinerna... Jag kan väl inte påstå att det är riktigt mitt område. Det är tusen gånger lättare med ett tränarlett pass. Då ser man vad man ska göra, alla andra i rummet gör samma sak vilket gör en mer motiverad och man håller ett bra tempo eftersom man inte vill ge upp eller sakaefter. Finns det någon som föredrar ett ensamt gympass framför ett trevligt fitnesspass där man känner gemenskap, värme och laganda? Fast det är klart, man kan ju gå till gymmet med en kompis...men ändå.

Äh, jag gör ett försök. Jag får en lång promenad både dit och hem i alla fall.

Nu ska jag berätta att gårdagen gick utmärkt! Alla tre barnen var väldigt lugna och snälla, inget bråk eller gnäll. Det var inte heller några problem nu under morgonen. Allt har flutit på som ett rinnande vatten. Faktum är att det nästan gick bättre än vanligt. Georgie som är äldst tar mycket ansvar och ser till att de yngre sköter sig. Hon har hjälpt mig väldigt mycket under den tiden jag har varit här.

Nehe, på med träningskläderna nu då. Wish me good luck!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det som gör att jag föredrar (eller gjorde på den tiden jag tränade:p)ett pass för mig själv på gymmet, är att man inte behöver passa en tid. Då på den tiden när jag hade karaktär och disciplin så gick jag till gymmet direkt efter jobbet, inget väntande på att ett pass skulle börja. Urskönt!

Behövde man "passhjälp" i t ex bänkpress, så var det bara att be någon som tränade bredvid. Det fungerade jättebra.



Vad skönt att det gick bra att vara själv med barnen. Du får väl bjuda Georgia på café eller nåt som tack för hjälpen. ;)



Hoppas du får en skön promenad och ett bra träningspass.

Kram //mamma



p.s. Snygg bild! D.s.

2010-02-11 @ 14:08:17
Postat av: mormor

Nu står jag inte ut längre Har lånat Connys dator så jag kan se vad du har för dig borta.Duktig som vandlig går och gympar det är bra Michelle.För det är ju alltid svårt när man ska gå själv Är det någon mer så sporrar msn varandra till att gå.Jaha nu har du varit ensam med barnen och det gik fint efter som jag kan förstå.Jag ska lämna min dator idag den är nerlusad med virus så jag måste lämna iväg den till dataaffären för att få hjälp.Conny har kollat upp virusen han fick fram sex afyra ark med c;a 50 st på varje ark pluss att det fins mer säger han pyton tycker jag.Men nu får han ta med sig sin data så jag kan få lite info.Kan tala om att det bara fortsätter att snöa det ska komma ungefär 30-50cm nysnö nu under helgen ovh fram till onsdag snacka om insnöad Jag har varit ute och skottat på morgonen idag Och nu är morfar ute med traktorn och skottar.Jag länktar till våren och dig det ska bli spännande att ut och se sig omkring lite Kul tycker jag Du är väl berädd på shopping med tanterna.Du har min nya maijladress väl. nu kan jag kolla maijlen på Connys data

Var rädd om dig stumpan tills vi ses

Kramar Mormor

2010-02-19 @ 13:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0