Som en snöstorm från klar himmel

Jag var lite trött idag eftersom jag var uppe och skypade med Mirjam igår. Snooze-knappen har tryckts ner ett antal gånger. När jag väl bestämde mig för att stiga upp drog jag förväntansfullt upp de stängda gardinerna. Igår var det så himla skönt väder, soligt och varmt. Jag hoppades på något liknande så att jag skulle kunna gå till parken och fota. Men nehe då! Det jag får se är att hela trädgården är täckt av snö! Herregud vilken oväntad syn. Det hade jag verkligen inte förväntat mig. Inga tecken på snö sågs till igår så ingen kunde ana något ont. Och nu är det minst en decimeter snö. Beror detta på den globala uppvärmningen oh allt det där, eller är det en naturlig fas vi går igenom? Man undrar ju... Inte är det normalt i alla fall!

Nej det här duger inte. Nu ska jag pallra mig ut till parken i alla fall, solen lyser nu.
Vad har ni för er denna söndag?

Hoppsan hejsan, nu blev det ändrade planer. Om en halvtimme ska jag träffa Georgies kompis nya au pair. De bor bara 5min bort. Vi pratades vid i telefonen för en liten stund sen och bestämde för att träffas idag. Jag vet inte vad hon heter, det var nåt väldigt komplicerat franskt namn. Hon är alltså fransk och kan väldigt lite engelska. Under vårt samtal hörde jag hur Georgies kompis satt och sa vad au pairtjejen skulle säga! Haha, men det ska nog gå bra det här...



Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Hej Michelle här bara det fortsätter att snöa. Det finns inget slut på det! Drygt en halvmeter är snödjupet här. Snövallarna är meterhöga. Du får ha det så bra! Kram Britt-Marie

2010-02-21 @ 19:26:33
Postat av: Anonym

God morgon min älskling!

När jag kom ut i morse (måndag morgon) var solen påväg upp, fåglarna kvittrade och det kändes lite svalt. Väl framme vid bilen fick jag ta i för att få ner kopplingen, batteriet orkade knappt dra runt startmotorn, men bilen hoppade som tur var igång efter lite "segande". När temperaturvisarn på panelen kom igång visade den -29... över gärdena mellan Eskilstuna-Västerås visade det -38, jag vet inte om det stämde eller om termometern fått spatt.Framme i Västerås visade det inte mer än -23.

Det var dagens väderleksrapport!

Jag ÄLSKAR den här vintern!

Igår tog jag mig iväg till golfbanan för att åka lite skidor... Det fanns inte ett enda spår...efter nattens snöstorm. Först "Pulsade" Anna-Lena och jag med skidorna på, över en fotbollsplan med snö upp över knäna, pust! Framme vid golfbanan när vi upptäckte att det inte fanns några spår så åkte (pulsade) vi åt varsitt håll för att mötas och få en runda att åka. Vi fick till ett spår på kanske 400m som vi åkte en 7-8ggr. Efter ett par varv kunde vi faktiskt åka. ;)Underbart!

När jag kom hem slipade jag källartrappen. Den ska målas, väggar och tak målade jag i lördags!

Så såg min helg ut!

Kram// mamma

2010-02-22 @ 08:54:45
Postat av: Mirjam

haha jaa det var roligt att prata igår :)

Annelie du kanske också ska starta en blogg? hahaha

PRATA MED JULIA FOOOOOOORT, eller bättre med Graham förresten.. :) hah

Puss och kram lilla snuttan :D

2010-02-22 @ 13:49:10
Postat av: Veronica

hehe det här är en naturlig fas anser jag... men det har säkert påverkats av den globala uppvärminingen... vår planet blir förvirrad... men i stora drag så är detta normalt!

2010-02-28 @ 23:43:52
URL: http://verodell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0