Lunchträff

Nu är det full fart här i Nottingham! I lördags träffade jag Rosa och har även fått kontakt med några andra au pairer i staden. Igår lunchade jag med Annas kompis Anton som pluggar här på Nottinghams universitet. Världen är ganska liten ibland. Tänk att två av Annas vänner, som inte känner varandra, hamnar på samma plats i världen.
Även detta var en "blind date" (men mamma inte en sån date). Jag hade beskrivit mig själv som mörkhårig med en väldigt gul jacka... Då hittar han mig säkert. Det är lite spännande när man står där och inte riktigt vet vem man väntar på. Jag stod och spanade och fick se en kille komma gåendes mot mig. Han såg ut att leta efter någon han inte kände så jag tänkte att det nog är han. "Är det du som är Anton?..." frågade jag lite tvekande. "Ja, och du är Michelle eller? Då hade vi alltså funnit varandra. Vi tog oss sedan till en resturang som heter Revolution, tror jag, där vi åt pasta. Trots min bristande talang att småprata måste jag säga att det gick förvånansvärt bra, lyckligtvis var Anton mer begåvad på det området. Det enda som var lite jobbigt var själva ätandet. Jag var taktisk och tog pennepasta som är lätt att äta men lyckades ändå få sås i halva ansiktet! Typiskt. Men i det stora hela var det en trevlig lunch.

Jag avslutar med att berätta att det nu är bekräftat att jag får gå en 5 veckors digitalfotokurs. Det var lite osäkert om jag skulle få en plats i gruppen eller inte men nu är det som sagt bekräftat! Jag börjar den 2 mars. Ska bli intressant att se hur det går.

Innan jag tar itu med veckans strykning ska jag läsa min nyinköpta bok Rich Girl, Poor Girl. Den började jätte sorgligt så jag hoppas att det ljusnar lite nu!

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi... en dejt är en dejt. =D

Roligt att du fått göra ännu en ny bekantskap i din egen ålder. Och GRATTIS äntligen får du komma in på en kurs också. Jätteroligt!

Tusen pussar och kramar

//mamma

2010-02-03 @ 16:45:22
Postat av: Elin

ROLIGT :D ooh och snart träffas vi!! jag kommer till Nottingham i helgen! vi kommer vara där hela lördagen så du kanske kan komma in så kan vi träffas och äta lunch eller nått? :D <3

2010-02-03 @ 17:59:59
Postat av: Mirjam

hihihi jag är helt inne på Annelies spår :)

du ska få se att du snart står där i kyrkan :D

du och dina ät-komplex!!! jag tror jag aldrig har mött någon som har en sådan traumatiserad relation till matens färd mellan tallriken och munnen... helt incroyable!!

jag längtar tills du kommer hit! :D

puss och kram! :)

2010-02-03 @ 21:53:51
URL: http://mirjamtours.blogg.se/
Postat av: medved

Vad kul att ni träffades iaf :D

2010-02-03 @ 22:47:10
Postat av: Veronica

Haha ja körde du inte vår "blås-teknink" ;) den funkar jämt xD

Gillar att du hade gula jackan oxå ;) han kunde omöjligt missa dig :D

2010-02-05 @ 10:02:46
URL: http://verodell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0