Dubbel-blind date

I lördags var jag och Julia på dubbel-blind date. Det lät kanske lite konstigt men så här ligger det till: Julia har träffat en kvinna på ett Internet-forum för mammor i Nottingham och den kvinnan har också en au pair. De har pratat ett tag och tänkte att det kunde vara trevligt att ses alla fyra så att jag och Rosa, som hon heter, får träffa någon i vår egen ålder. Rosa är spansk så tänk inte på ko-namnet Rooosa! Hur som helst. Vi möttes en bit utanför stan på en pub som heter Fire and Ice och där delade vi upp oss så att jag och Rosa resp. Julia och den andra kvinnan, Maxine, kunde prata i lugn och ro. Så ja, hur ska jag sammanfatta mötet? Jag kan börja med att säga att hon var väldigt spansk! Mycket gester och tydliga ansiktsuttryck. Vi hade inga jätte problem att förstå varandra, hennes engelska vad bara en aning knagglig men inte mycket sämre än min. Hon var definitivt inte rädd att prata i alla fall. Herregud vad munnen gick på henne! Jag satt och skrattade och flikade in lite då och då men hon klarade sig rätt så bra på egen hand. Hahaha! Nej, det var inte så illa som det kanske låter men in vet ju att jag inte är någon mästare på att småprata... Hon frågade mig: "Between you and me, have you seen any gorgeous guys?" Jag sa att "det finns väl en och annan som ser bra ut antar jag..." Rosa: "Yeah, I want to meet 2 maybe 3 gorgeous guys." Okej...ja men vad kul då...eller...ööh ja. Lite speciell får jag väl säga att hon var men hon verkade snäll. Vi bytte msn så att vi kan höras och kanske ses nån dag.

Så var det med det.
Kram på er!
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter som att du hade en trevlig stund! Kul!

Älskar dig!

mamma



2010-02-03 @ 08:38:59
Postat av: Sara

haha, nästan alla som är från något annat land är roliga :) Antlingen jättebabbliga eller jättetysta... jag föredrar det första alternativet!

2010-02-03 @ 09:55:19
URL: http://saragardell.blogg.se/
Postat av: Mirjam

HAHAHAHHAHAHAHAH!!!!!! åååå nu vet du exakt hur världen känner sig runt dig ibland Michis! :)

hahhaa åå vad jag skratta (men folk lyssnandes runtikring) högljutt! :D underbart...

2010-02-03 @ 21:48:13
URL: http://mirjamtours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0