De kom till slut!

Nu är mormor och Maud i Nottingham! Jag trodde att jag skulle få sitta själv i helgen och rulla tummarna, men askmolnet lugnade ner sig och planen lyfte igen. Vilken tur, det var på håret att de kunde komma!

Det har varit mycket på schemat idag. Jag började dagen med gymmet och ett spinning-pass, där vi idag motiverades av ABBA-låtar! Sedan var det ganska lugnt hela förmiddagen. Jag fixade te åt de två trädgårdarbetarna som påtade i trädgården. Den äldre av de två gubbarna är så läskig!! De var här i höstas också och då var det nästan lite obehagligt att vara ensam hemma... Han har tunnt grått hår som står rakt ut och så börjar han alltid småprata när jag kommer ut med te:t. När han pratar stirrar han alltid på mig med en sån där borrande blick utan att blinka! Jag fattar inte hur han kan hålla ögonen öppna så länge! Uuuuh! När jag gick in låste jag dörren och gömde mig uppe på rummet.. Hahahaha, nej då så farligt var det inte. Fast när han kom förbi igårkväll och Harry påpekade efteråt att "gubben var lite läskig" så kunde jag inte neka...

Hursomhelst. På eftermiddagen blev det lite städning, hämta Harry i skolan, köttbullsrullning, hämta mormor & Maud och pepparkaksbak. Pepparkakorna jag bakade för någon månad sen blev en riktig succé och barnen ville så gärna att jag skulle göra dem igen (de äter pepparkakor året om här i England). Köttbullarna blev också godkända. Jag bjöd även mormor och Maud på middag när de kom och de hade med sig lingonsylten :D

Vi har tagit en liten promenad nu på kvällen, det var helt underbart väder idag! Jag gick i bara t-shirt. Sen gick vi till deras hotellrum och tog oss varsin stänkare! Hahahha! Nej men de drack lite vin och jag fick massage.

Imorgon ska jag äta en leverpastejmacka med smörgåsgurka som mormor har tagit med till lilla mig :)

God natt på er. Nu måste jag sova om jag ska orka upp imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0