Piff&Puff, Helan&Halvan, Michis&Mirjis!

Herregud vad en veckar går fort! I torsdags, 1:a april, tog jag tåget till Mirjam i Tours och svisch sa det bara så satt jag på tåget hem igen! Men vi hade en supertrevlig vecka, full rulle varje dag!

Okej, en sammanfattning av veckan (jag ska försöka fatta mig kort..):

Vi
* var på fest och kom hem 04:30 fredag
* hade picknick i en park lördag
* besökte ett slott (Chateau du Blois) och gick på bio - Alice i Underlandet söndag
* vandrade(!!!) till ett zoo måndag
* gick i staden och åt sushi! tisdag

Festen började hemma hos Pelock (låter som guldlock) och sedan tog vi oss till en klubb där vi dansade hela natten! Väldigt roligt :)

På lördagen gick vi upp för att äta frukost innan de stängde i köket, men sen somnade vi om och gick upp runt 12:30. Pigga och glada köpte vi med oss lite matsäck och hade picknick i en liten park.

På söndagen hade vi tänkt åka till Chateau du Chambour, ett slott, men när vi hoppade av tåget i Blois så hade vi precis missat sista bussen dit! Istället besökte vi Chateau du Blois, vilket blev väldigt lyckat. Senare på kvällen såg vi Alice i Underlandet på bion där Mirjam jobbar :) Filmen var annorlunda, men jag gillade den!

Vi hade pratat om att åka till ett zoo, så efter några timmars slöande på måndagsförmiddagen tog vi oss i kragen och gick till turistinformationen. Kvinnan som satt där sa att vi kunde ta tåget till nån stad och därifrån ta en taxi de sista 2 kilometrarna till zoo:t. "Men hallå 2km går ju vi på en 20minuter!" sa jag och Mirjam till varandra. Men när vi hoppade av tåget fick vi veta att det skulle ta ca. en timme att gå till djurparken!! Ååh vilken glad överraskning...INTE! Dessutom var det en "röd dag" så stan var öde och vi såg inte till någon taxi. Och det var så korkat att det inte gick några bussar till själva zoo:t! Det var bara för oss att knata på. 65-70minuter tog det! Lyckligtvis var det ett väldigt fint zoo så det var värt det. Vandringen hem var hemsk och hysteriskt rolig på samma gång! Jag var flumm och både jag och Mirjam hade jätteont i fötterna. Vi var dessutom tvungna att gå i raketfart p.g.a. missbedömning av tågtiden hem...! Men men, det var ett äventyr som jag inte ångrar! ;)

Tisdagen var sista heldagen vi hade kvar och då gick vi på shoppingrunda i lilla Tours. Väldigt mysig stad! Solen var framme och det var rena sommarvärmen ute! Underbart!! :D På kvällen åt vi sushi. Jag har velat testa jätte länge och Mirjam sa att det var det godaste som finns så vi körde på det. Jag är inte lika entusiastisk till sushi som Mirjam. Det var okej men efter ett tag ville jag nästan kräkas... Dels p.g.a. att det var så stora tuggor (det är färdigrullade bitar och vi fick bara pinnar att äta med) dels för att det var något som smakade surt (jag tror att det var sjögräset..). Men sedan fick vi grillspett och de var goda. Nu har jag testat i alla fall.
Senare på kvällen spelade vi in en liten påskhälsning :)


Det var allt för denna gången. Bilder kommer senare.

Tack Mirjis min allra bästa vän för en fantastiskt rolig, knasig, galen vecka!! :D

Kommentarer
Postat av: viktoria

jag trodde mirjam jobbade som au pair hon med :O

2010-04-10 @ 19:44:40
URL: http://strindin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så härligt att höra och se er vänskap! Nu har jag även hört er båda berätta om er vecka live. Mirjam var här hos Phille och mig igår, jättetrevligt, så har du och jag "skypat" idag. Jag längtar till ni är hemma och vi kan ha en grillkväll! Puss och kram// mamma Annelie

2010-04-12 @ 11:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0