Högskolevalet

Igår, 15 april, var det sista chansen att söka till högskolan inför hösten och det har jag gjort. Ångesten har vuxit sedan webbanmälan öppnades i mars. Jag vet ju inte ens vad jag vill bli! Hur ska jag då kunna välja vad jag ska utbilda mig till? Jag har alltid velat jobba med djur och har funderat på veterinärassistent eller nåt liknande. Eftersom mitt intresse för djur har varit med mig hela livet så försökte jag hitta en utbildning i det spåret. Det finns ett fåtal högskoleutbildningar inom djurvård så det är ju jättebra, kan man tro...!! Nu är det så att för att komma in på någon av dessa utbildningar så måste man ha MINST 19.0 p. (av 20.0)!! Vilket jag inte riktigt har. Men jag har sökt lite olika utbildningar så nu får vi se om jag kommer in någonstans. Annars föreslog Harry att jag kunde jobba som au pair...så slipper jag detta jobbiga val!

Man får söka 20 olika program/kurser som mest så jag fyllde hela listan!

Min slutgiltiga anmälan innehöll ansökningar till följande program:
Sjukgymnast kommer med största sannolikhet inte in eftersom det krävs MINST 18.6 p.
Sjuksköterska
Röntgensjuksköterska
Socionom
Dietist
Idrottslärare
Tandhygienist

Spa-programmet (vet inte riktigt vad det är men det lät kul...)

Sedan valde jag några fristående kurser:
Psykologi
Improvisation
Företagsekonomi

Jag har sökt i flera olika städer, bl.a. Göteborg, Lund, Linköping, Vimmerby, Uppsala, Västerås, Jönköping och några till.

Har ni sökt till högskolan? Någon som redan pluggar/jobbar och är nöjd med sitt val?


Kommentarer
Postat av: Sara

ooo, du borde komma till Jönköping, dit ska jag flytta i höst :D

2010-04-16 @ 19:09:02
URL: http://saragardell.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är på grund av att Petrus vill dit och plugga, så jag hoppas på att komma in på socionomutbildningen där istället :)

2010-04-16 @ 22:34:18
URL: http://saragardell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0