Helgen med mormor och Maud

Ni vet att mormor och Maud kom hit i fredags och att de åkte i tisdags, men så mycket mer har jag inte berättat. Så vi tar en liten summering.

I fredags bjöd jag på köttbullar, potatisklyftor och brunsås. Och mormor hade tagit med lingonsylt :) Hon hade även tagit med Arbogas leverpastej, smörgåsgurka, Goudaost och Marabouchoklad! :D
När jag sedan slutade "jobbet" tog vi en promenad i kvällssolen. Både mormor och Maud var helt tokiga i alla Magnolieträd, hyacinter, järnekar och allt vad det var. När vi var klara med växtskådningen föjlde jag med dem till deras hotellrum. Vi satt och pratade och så fick jag massage :)

Efter frukosten (leverpastejsmacka med smörgåsgurka) gick jag till hotellet där jag blev överfallen! Fast det var bara mormor som var glad att se mig...hahahha. Vi åkte in till stan och shoppade hela dagen. Vid ett tillfälle när vi var inne i en liten affär kom mormor springandes mot mig: "Michelle, hon pratar med mig i kassan! Kom och hjälp!". Så jag fick gå och översätta vad kassörskan sa.
Vi hade det jättetrevligt och underbart väder hade vi! Lunchen åt vi på en italiensk resturand tror jag.
Inne på Marks and Spencer hittade vi en massa fina hattar. Och jag hittade min bröllopshatt... :) Det är samma som den jag har på mig på bilden, fast vit. Hahaha fast jag köpte den inte.

Vi körde järnet tror jag för när vi kom hem igen var vi helt slut, alla tre.

På söndagen åkte vi till stan igen och vi börjad med att besöka en kyrka. Sedan gick vi till en mysig park och tittade på blommor igen. Mirjam, du som tycker att jag är ett blom-freak skulle ha varit med i helgen.
Vi blev inte så långvariga i stan dels för att vi var lite trötta och dels för att vi skulle på middag hos familjen på kvällen. Mormor och Maud var inbjudna till Roast dinnern, som jag berättar om mer sen. Det får ni inte missa!

Nu måste jag fixa lite här i hemmet. Inatt kommer Julia och Graham hem från Marocko. Det har gått väldigt bra, barnen har varit så duktiga!
Hej sålänge


Kommentarer
Postat av: Maud

Tack för den trevliga vistelsen vi hade med dig i Nottingham. Vilket fint hattkort.Hittar inte dig på FB titta om du kan hitta mig

2010-04-29 @ 14:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0