Barnvakt

Solsken 7 dagar i rad, men idag är det mulet och KALLT :S

Har strykit (strukit), hur tusan skriver man?! Man säger ju strukit men det ser as-puckat ut! Men okej jag har använt ett strykjärn och dragit det över kläderna! Det jobbiga är att både Julia och Graham tycker om att klä sig i skjortor och blusar och det är inte de roligaste plaggen att stryka... Man får stryka och vända, stryka och vrida...osv! Jag lyckades hyfsat bra i alla fall om jag får säga det själv :)

I måndags följde jag med Julia till supermarket för att visa vad jag tycker om och så. Jag sa att vi kunde köpa havregryn så att jag kan laga gröt på morgnarna! :)
När vi kom hem så kom en målare precis så Julia var tvungen att prata med honom, vilket innebar att jag fick plocka upp matvarorna. Det gick bra, jätte bra.
     Följande dag, tisdag, när vi satt vid middagsbordet ville Harry ha yoghurt till efterrätt men den han hittade hade gått ut (och då kan man ju absolut inte äta den...). "Men jag köpte yoghurt igår Harry", sa Julia. Men han såg ingen så han ville ha en kaka eller nåt istället. Han öppnade skafferiet och jag såg de två stora paketen med kakor vi köpte i måndags. Harry plockade upp ett av paketen och sa; "Men här är den ju! Varför är den här?"
"Nej men vad gör den där?", undrade Julia. Jag tänkte; Hoppsan det var visst chokladkakor, som jag misstänkte då jag plockade upp dem. "Nej, det var jag som ställde dem där. Vad är det för något?" varpå Julia svarar; "Haha, Oh it's yoghurt!" :P
Seriöst!! Jo men skafferiet är väl ett utmärkt ställe att förvara yoghurt?! Eller...nehe?!

Senare på kvällen när jag satt barnvakt, hörde jag hur tjejerna skrek på övervåningen. Bara de inte är osams, eller tänk om det skulle vara en spindel! Vad gör jag då? De kom snart nerspringandes och frågade mig om jag kunde hjälpa dem. "Det är en jätte stor spindel i Georgies rum!"
Okej Michelle ingen panik, du är med barnen nu och måste visa att du är vuxen (nästan...) Och deras uppfattning om stora spindlar kan vara lite överdriven. Kom igen nu, det är klart att jag klarar av att ta bort den. En mugg och ett pappersark är allt som behövs...och lite mod också!...
     Väl uppe i rummet tog jag beredskap, smög in och försökte få syn på det lilla monstret. Tjejerna letade och visade sedan att den var under en fåtölj. Jag satte mig på knä och kikade in under fåtöljen. Det var lite mörkt och allt jag såg var något svart, stort som en pingisboll. Nej, allvarligt talat. Det kan inte vara spindeln! Men jo, såklart!! Deras uppfattning om stora spindlar var, till min fasa, INTE överdriven! Spindeln var enorm!!!!!!!!!!
Okej, spindeln är faktiskt väldigt väldigt stor, men jag måste ta bort den! Vi flyttade fåtöljen och alla grejer för att kunna få tag i spindeln. Den satt där i hörnet och bara väntade på att sätta tänderna i någon av oss... Nej okej nu spårar jag ur lite...
     Vi hjälptes åt att flytta på skor och annat som låg i vägen men spindeln smet hela tiden. Jag stod där med min mugg och försökte febrilt fånga den. Men jag ville inte mosa den och eftersom muggens radie endast var omkring 6-7cm, blev det lite svårt!
     Allt slutade med att Georgie, den äldsta, slängde muggen över spindeln, hasade in ett papper mellan muggen och spindeln och sedan släppte vi ut den! AAAAAAH vilken lättnad! Åter igen ett perfekt exempel på mina barnvakts färdigheter! :P

Jag vet att det är jätte fjantigt, men jag gillar inte spindlar. Speciellt inte när de är stora som pingisbollar! Min spindelfobi har blivit värre med åren...! Jag hade klarat det om det var en normalstor. Nu är jag bara glad att det är över :)

Något helt annat nu. Julia berättade igår att familjen planerar att åka till sitt hus i Frankrike någon gång i oktober och att jag gärna får följa med! :D Spännande :)

Det var allt för nu! "Dröm sött om småkryp du mött"...eller inte!
God natt




Kommentarer
Postat av: medved

HAHAHAHAHAHA (skrattar ihjäl mig) :D så typiskt dig michelle :D fast du hanterade nog den där situationen bättre än vad jag hade gjort haha :D

2009-09-16 @ 22:37:32
Postat av: Erika

:) ja du verkar ha kommit igång iaf, snart vet du familjen innan och utan! Massa kramar, erika, Tänker på dig!!

2009-09-17 @ 04:28:37
Postat av: Sara Gardell

usch, fy blä, och ggaaaaah vad äckligt!!!

2009-09-17 @ 09:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0