Jag lämnar aldrig locket uppfällt

Lördag idag = ledig dag :)

Georgie tog med mig in till det stora shopping stället Victoria city eller nåt sånt.. Aa det är verkligen en stad med puls! Folk överallt! Första inrtycket var STORT. Affärerna är enorma, eller i alla fall otroligt stora. Jag är van med stora metropolen Eskilstuna och Tuna Park, vilket kanske säger en del om hur stor det faktiskt är här i Nottingham, mina referensramar är väl inte något att utgå från precis... :P Men det är stort
Vi gick in i några affärer och det var fullt med snygga kläder! Priserna var kanske inte lika roliga på vissa ställen :O men på vissa ställen var det helt okej, som i Sverige ungefär. Det känns som att möjligheten finns att jag kommer spendera en del tid där under min vistelse här i Nottingham :)

Väl hemma från shoppingrundan möttes vi av hundratals ungar inne i huset! De två yngsta hade sina kompisar på besök :) Jag hoppade i mina superskor och tog en joggingrunda i parken så länge.
När kvällen kom var det inte lika många barn kvar, de pyste iväg en efter en och tillsist var det bara en kvar, Harrys kompis. Men hur som helst, jag satte mig vid TV:n tillsammans med Georgie och pappan i familjen. Vi tittade på "The X-Factor", samma princip som Idol eller Talang.
Det är väldigt bra för det visas alltid en massa bra filmer verkar det som. Idag visades "Ghost", väldigt bra film! Och minst tre andra filmer på andra kanaler.
Nej, förlåt jag bara svamlar. Men jag orkar inte sudda ut och börja om så...
Filmen slutade 23.30 och mina ögon gick nästan i kors. "Aah, skönt att gå upp och borsta tänderna och sen krypa ner under täcket!" Så jag hasade in i mitt badrum och fick se att toalett ringen är uppfälld. Jag kunde inte minnas att jag faktiskt stått upp och kissat, och defenitivt inte glömt att fälla ner ring och lock efter mig!! Men någon hade gjort det och missat själva toaletten lite, känner ni undertonen? Förmodligen den här lilla kompisen som blev kvar när alla andra pysit hem! Det var bara börja torka toalett och golv. Det var ganska jobbigt! Inte jobbigt som i fysiskt ansträngande utan psykiskt irriterande. Han hade inte ens spolat efter sig!!!
Men ja, jag tycker om barn. Det är ju därför jag är här! De barnen jag tar hand om är i alla fall gulliga :) men den där kompisen...

Haha! Ja ja

Från det ena till det andra. Det jag saknar mest med där hemma är maten! Maten här är helt okej, de äter hemlagad mat här, som ibland kan vara pommes med fiskpinnar, men så kan det vara hemma också (kanske inte just den kombinationen). Men de äter inte lunch här! Deras lunch är vitt bröd med ost och en twix efteråt.
Jag kan berätta vad jag har ätit idag, det har varit en väldigt engelsk mat-dag. Frukost: scrambled eggs, bacon och bröd lunch: en brownie kvällsmat: lax med ris och en apelsin till dessert. Jag tog ett päron efter min joggingtur i och för sig.
Okej nu när jag läser det så verkar det kanske inte så lite, men lunchen saknas!! Jag behöver en matig lunch inte en kaka. Hur orkar de med eftermiddagarna i skolan?

Nej nu somnar jag snart!

Ha det bra! Och kom ihåg: "Gå fort och le mycket så märker ingen att du är ful"

Kommentarer
Postat av: Kathleen

Hej Michelle!

Vilka underbara skildringar av dina dagar du har gjort. Jag fick många goda skratt och leendet satt klistrat i ansiktet hela tiden, nja... kanske inte när jag läste om maskarna i soptunnan.

Fint ordspråk du la till... är det mamma som lärt dig det... :)

Kram på dig.... ser fram emot ditt nästa bloggande.

2009-09-13 @ 18:57:57
URL: http://www.nettlavallens.se
Postat av: Nettan

Hej Michelle! gud va man blir glad av o läsa din blogg... jätte bra. funderar på att gå ut o gå en stund o då ska jag gå jätte fort o le hela tiden... kraam på dig gumman/ Nettan

2009-10-12 @ 15:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0