Nej, jag är inte blond

Det är så kallt! Nu är de soliga dagarna slut här i England och det är svinkallt i mitt rum. Jag sov med raggsockor i går natt och jag tror att jag tar fleecetröja i natt! I morgon ska jag nog fråga om det går att skruva på elementet :)

Alldeles nyss medan jag satt och skrev, råkade jag slänga en blick ut i rummet och, någon som kan gissa? En Belgian blue-SPINDEL klampade fram över golvet!!! Inte min lyckodag! Som tur var hade jag ett glas stående på byrån så nu är spindeln fångad. Men jag måste få ut den också! Den stirrar!

I morse gick jag till slaktaren, eller mer köttaffären ”slaktaren” låter så groteskt! De hörde (trots min briljanta engelska :P ) att jag inte var härifrån så de frågade varifrån jag kom. När jag svarade Sverige sa de; ”Oh Sweden? But do you have any other relatives, you are not blonde?!” Nej, men alla i Sverige är inte blonda!
De var väldigt trevliga där i köttaffären. Jag lärde dem att säga ”Hej, Goddag och Hej då” :)
(Vad kallas en blondin med hjärna? -Goldenretriver!)

Annars då? Tja, Julia frågade om jag vill volontärarbeta i någon välgörenhetsaffär, för att komma ut och träffa folk. Kanske det. Jag ska även fråga om de där dansklasserna som tydligen finns på gymmet här i närheten. Och simhallen :) Jag känner att jag vill göra något mer fysiskt. Det är så tråkigt att bara gå ut och jogga i parken och fysträna för sig själv! Och jag vill ju inte bli någon maräng! 

Nu har jag tagit ut spindeln! Jag var tvungen, annars hade den krupit ut i natt! Fatta om jag hade vaknat i morgon bitti och sett att glaset var tomt! Hemska tanke :S

Vad betyder egentligen bitti? ”I morgon bitti” Man borde kunna säga ”Ikväll bitti” också om man menar tidigt ikväll? Ska börja säga det :) Om 5 år kommer alla säga det!
Heureka! Jag har funnit min uppgift här på jorden, åtminstone för 5 år framåt! :D Förhoppningsvis hittar jag något som är lite mer utvecklande! Men annars var det en god tanke. Nej, det var det inte!

”Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk”
-Latinskt ordspråk


Kommentarer
Postat av: medved

låter som att du är med om mycket skoj därborta :D men wtf, en belgisk blå spindel? xD hahaha

2009-09-17 @ 23:07:47
Postat av: Sara Gardell

Du har helt klart tur med spindlar ;) Tror du att dom skulle bli nörjda med min hårfärg om jag skulle följa med dig til slaktaren någon gång ;)

2009-09-18 @ 07:24:56
Postat av: Annelie

Haha, du är för rolig...

Höjdpunkten på da´n är när jag hittat en nyskriven blogg på din sida. Det där med spindlar.., det verkar kanske som att du kommer att bli botad från din fobi. Tusen pussar och kramar. //Mamma

2009-09-18 @ 11:53:56
Postat av: michelle

Ja jag har otur med spindlar! Och jag hoppas verkligen att jag kommer bli botad, annars kommer jag inte palla det här!!

2009-09-18 @ 14:56:25
URL: http://michelleinottingham.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0