Gentlemän

Aaaah, äntligen helg! Idag har jag dammat, dammsugit och plockat undan i lekrummet för att målaren kommer i morgon. Nu måste jag bara ta mig till affären och köpa frukt, hämta Harry och sen är jag klar! Längtar till kvällen. Det är så skönt att bara sätta sig under en filt med en bra bok och mysa. =)

Fixade strykningen igår. Skjortor och dubbellakan på 5x8m!! Har de hört talas om en mangel nån gång?! Det känns som att England är lite efter i utvecklingen.
När man pratar om England så tänker man (jag kanske ska tala för mig själv) på de röda telefonhytterna, de gamla postlådorna, mjölkbudet osv. allt känns så gammaldags. Det är väl det som gör det så mysigt när man tänker på att göra en weekend-tripp. Men det blir annorlunda när man väl bor här.
Fördomarna säger väl att engelsmännen är konservativa? Jag hörde från min körskolelärare att de har sina vattenrör utanför husen i England och det är faktiskt sant! Och så blir de visst lika upprörda varje vinter när vattnet fryser till is och rören spricker. Men nej, varför ska man ändra på något? Det är bäst att göra som man alltid gjort.

Okej, Mirjam - just nu tänker du förmodligen något i stil med "Ha, säger hon som får spader när man byter plats på alla saker i kylskåpet!" men det är inte samma sak. Det är inte så att jag måste göra allt på samma sätt som jag alltid gjort, men under de 18, snart 19, år jag levt så har jag utvecklat ett speciellt livsmönster. Eftersom jag av någon anledning gör på ett visst sätt så är det för att jag någon gång upptäckte att det är det bästa sättet! Annars hade jag väl gjort på något annat sätt? =P Och det där med kylskåpet har med ordning och reda att göra =D

Det var en liten parentes bara...

Hursomhelst, tillbaka till engelsmännen. Jag menar inte att jag tycker att det är negativt att de är lite gammaldags av sig, jag trivs här. Faktum är att människorna här är väldigt artiga. Man hör hela tiden "Sorry, excuse me, thank you, oh no that was my fault..." Man kan förståss inte säga att ALLA är så men de är generellt sett väldigt artiga. Engelska gentlemän har man ju hört talas om. Jag antar att det delvis beror på den strikta skolan. De måste tilltala sina lärare med mr, mrs eller miss + efternamn. Riktigt så fungerar det inte hemma i Sverige direkt! =P

Nu hoppas jag att ni får en skön helg!

"En sann gentleman är någon som vet hur man spelar säckpipa, men låter bli!"


Kommentarer
Postat av: Sara Gardell

haha, till och med jag har hört talas om en mangel ;)

2009-09-25 @ 21:49:42
Postat av: Mirjam

hahhahaha!! vad roligt! undra vad du skulle säga efter några veckor i samma rum som min rumskamrat! hon är om något gammeldags och redan förlovad!! :P det där med kylskåpet är inte något du har "upptäckt" .. det är tvångstankar eller pedantsyndrom! :P

2009-09-26 @ 15:16:14
Postat av: michelle

Mirjam lilla gumman, det är INTE tvångstankar eller pedantsyndrom (är det ens ett ord?) Om du har tur så kommer du också få en känsla för ultimat struktur en vacker dag! =)

2009-09-26 @ 18:13:58
URL: http://mihelleinottingham.blogg.se/
Postat av: mamma

Hahaha, vilken tur att ni kan "munhuggas" lite på bloggen nu när ni inte kan träffas på samma sätt. Jag saknar era små "samtal" vid matbordet... ;p

2009-09-28 @ 08:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0