Någonting med en massa bokstäver och siffror

Idag till den traditionella söndagsmiddagen serverades anka. Mums! Jag är nu mätt och belåten :)

Jag har snart varit här i två veckor och har inte sett en droppe regn! (peppar peppar!) Graham sa igår att det är otroligt att det har gått så lång tid utan regn! Jag måste ha tagit staden med storm! :P hehe... Jag är glad så länge det varar, men det känns som att det snart är slut på det roliga :( Snart är det vinter och då lär det väl regna tills man får gälar! Fast man blir ju vacker av att vara ute i regnet, sägs det... "Always look on the bright side of life!"

Eftersom solen hittat hit idag igen hade jag tänkt ta en joggingtur i parken men halsont hindrade mig. Jag kände av det imorse men sen försvann det efter nån timme så jag tänkte att det bara var kroppen som råkat göra någon felaktivering p g a trötthet :P "Zzzz...huh...zz...?...gha, oj dags att vakna...öööh, nej vad ska * jag göra...hmpf...så där kanske...aaaaah *gäääsp*...och lite sådär...halsont idag va?...krfsmkv..eh...sådär *. Mmmm frukost!" Men efter ett tappert försök insåg jag att jag faktiskt had ont i halsen! Och jag vill ju inte få hjärtmuskelinflammation, så jag tog en härlig promenad! (För att göra en kort historia lång! Men det är väl lite det som bloggandet går ut på...?) Det var väldigt skönt hursomhelst!

Igår tänkte jag testa om det fungerar att spela upp DVD-skivor i min dator, som det står på den att det ska göra. Men när jag matat in skivan så stod det att *någonting med en massa bokstäver och siffror*, som behövs för att kunna läsa DVD-skivor, inte hade installerats! Jag klickade på windows-support i hopp om att kunna hitta en stor neonfärgad länk som sa klicka här om du vill installera *någonting med en massa bokstäver och siffror* som gör så att din dators DVDläsare fungerar! Olyckligt nog fanns där ingen sån länk men vet ni vad? Tro det eller ej men jag lyckades efter en del omständigheter, inre svordomsterapi och list, hitta det där *någonting med en massa bokstäver och siffror*! Lätt och smidigt installerade jag det och kunde sedan i lugn och ro titta på P.S I Love You! Som förövrigt är en väldigt bra film! Första gången jag såg den mådde jag dåligt resten av dagen och dagen efter! Jag fattade inte hur de kunde skriva "En riktigt bra feel good film!" (Mirjam, du och jag pratade om det förut) men nu när jag såg den igen så höll jag faktiskt med om att det var en feel good film! Den är på ett sätt sorglig men ändå så härlig! För er som inte har sett den kan jag rekommendera er att se den! Men se den två gånger... :)

Såhär första veckorna är det ganska okej att ha lugna sköna dagar utan något speciellt att göra. Jag kan titta på film, gå till parken om vädret är okej, utforska affärerna i samhället osv. Men med tanke på att jag ska vara här i nio månader känns det som att jag vill hitta en sysselsättning! Det finns, som jag nämnt tidigare, en stor arena eller nåt med simhall, "friskis & svettis", gym och lite annat, men jag kollade upp det på Internet och det är ganska dyrt! Det kostar typ 300-500kr per månad och då har man tillgång till allt. Men vad har jag för nytta av att ha tillgång till bodybuilder-lokalen eller en boulplan? Jag vill bara kunna simma och gå till "friskis & svettis" nån gång i veckan! Julia sa att hon kan hjälpa mig att kolla upp det där lite noggrannare. Sen vill jag hitta en dansstudio och kanske en kör också! Eventuellt hoppa på någon rolig kurs om det finns. Mm, jag har lite att kolla upp och Julia ska som sagt hjälpa mig med det :)

Nej, nu ska jag dra på mig raggsockorna och gosa ner mig i sängen!

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
-Nalle Puh

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, jag gillar Nalle Puh-citatet.

(Det hade Phille behövt veta i veckan som var, be honom berätta om det):)

Det är riktigt irriterande när de där stora neonfärgade länkarna saknas... men du löste det ändå. Bra!

Hoppas du hittar några bra och roliga kurser.

Puss och kram

mamma

2009-09-21 @ 08:38:58
Postat av: Sara Gardell

Hahahaha "Zzzz...huh...zz...?...gha, oj dags att vakna...öööh, nej vad ska jag göra...hmpf...så där kanske...aaaaah gäääsp...och lite sådär...halsont idag va?...krfsmkv..eh...sådär . Mmmm frukost!" Jag fattade typ ingeting ;)

2009-09-21 @ 10:51:08
Postat av: Mirjam

hahaha! hejja Nalle Phu! han som är kär i mig skrämde mig häromdagen så jag Ap-skrek skithögt!! jättepinsamt! ;P "mmmmmm!! " älskar det ljudet... det kommer verkligen från själen! :D

2009-09-26 @ 15:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0