Chili con carne alá Michelle

Idag har det väl gått lite sisådär.
Jag lagade chili con carne till ”tea” idag. Personligen tycker jag att jag lyckades rätt så bra, men det blev inga stående ovationer direkt! Georgie gillade det, eller så var hon bara snäll, men de andra två tyckte att det var pest och pina! Vi satt där vid bordet och de bara petade i maten. Jag sa att de måste äta lite grand för att få i sig någonting. ”Kan jag ta en frukt istället?” Lyckligtvis hade jag Georgia där som manade på sina yngre syskon att äta! Utan vidare framgång men ändå…hon hjälpte mig :) Till min räddning kom Graham hem (tackochlov, kände jag när han klev innanför dörren). Han smakade chili con carnen och sa att det var ”gorgeous”! Tackar tackar :P Han tvingade både Harry och Jessie att äta lite mer än hälften av det som låg på tallriken. Idag var första dagen jag lagade maten själv, tidigare har Julia förberett innan eller så har jag bara slängt in fiskpinnar i ugnen (utom igår då jag fixade potatismoset alldeles själv :P). Det kändes ju som ett bra första intryck! Jag hade hoppats på en reaktion mer i närheten av; ”Mmm, det var jätte gott!! Det godaste vi har ätit på länge!” Men istället slutade det med att Graham fick tvinga i dem min vidriga mat! Fast det var gott ska ni veta. När jag kommer hem till Sverige så ska jag bjuda alla er som läser det här på chili con carne alá Michelle! :D

Jag vill inte snacka skit om barnen nu, de är väldig snälla, men Jessie som är 11 är otroligt kräsen, hon har sagt det själv, men är det inte dags i den åldern att börja lära sig äta det man blir serverad? När jag var liten kunde jag också vara kräsen det är väl de flesta barn! Lök var i min mening jätte vidrigt, för att inte tala om champinjoner, tomatsoppa, räkor eller fisk! Men jag vet inte när det slutade. Det känns i alla fall som att man inte borde vara såå kräsen när man är 11 år, man går ju faktiskt i 5:an!
Något jag fortfarande inte kan äta är kåldolmar och fiskbullar, har även lite svårt för sill. Men annats äter jag det mesta (jag räknar dock inte med inälvsmat såsom komage och njurpaj).
Någon som känner för att dela med sig av sina åsikter om oätbar föda? :) Nyfiken på vad ni verkligen inte klarar av att äta!
Jag hoppas att det går bättre nästa vecka, jag ska försöka komma på något som de inte kan tycka är äckligt!

Julia och Graham gick ut och åt ikväll så jag satt barnvakt. Harry slog lite grand med en kudde på Jessie som sedan slog tillbaka. Det kanske blev lite väl hårt i huvudet på honom så han började gråta! Då fick jag försöka trösta honom och blåsa lite på huvudet samtidigt som jag fick lov att säga att det faktiskt var han som började slå Jessie. Asså nej, vad gör jag här?! Jag kan ingenting om att ta hand om barn, jag borde inte vara här! Jag vet att det inte har hänt något extremt idag, jag antar att jag börjar få ”kalla fötter” om man nu kan använda det uttrycket i detta sammanhang… Men vad gör jag om de börjar bråka som i BRÅKA?! Och hur ska jag göra för att de ska äta? Jag vill inte behöva tvinga dem men samtidigt kan jag inte låta dem få som de vill! Jag får ge dem pommes och fiskpinnar varje dag! Aah, då vad mat-problemet löst. Skönt! ;) Nej men allvarligt talat. Det löser sig! Jag lär mig efterhand, får vi hoppas.

”Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra!”
-Margaret Mead


Kommentarer
Postat av: Sara Gardell

hmmm, som man inte alls klarar av att äta, det mesta som man inte gillar undviker man mest och sväljer utan att tugga när man måste äta det ;) Men en sak jag har stora problem med är nyponsoppa ;) Jag vet att typ alla gillar det men det är såå äckligt!!! Jag drack upp ett helt glas en gång *stolt

2009-09-19 @ 10:02:10
Postat av: michelle

Jaa jag håller fullständigt med! Nyponsoppa består ju typ av 99% socker! Usch, äntligen någon som håller med. Jag fattar inte hur folk kan gilla det!

2009-09-19 @ 12:58:59
Postat av: medved

nyponsoppa ÄGER :D med skorpor , mm mums :D men nått jag inte kan äta är fiskbullar och blodpudding, :S ew liksom. men hm.. du kanske kan muta barnen med att typ: äter ni inte så växer ni inte elelr nåt xD dunno, suger på det där med barn :D hahah men jag äter gärna din chili con carne :D

2009-09-19 @ 19:38:31
Postat av: mamma

Hej snuttan!

Jag måste berätta att du och din bror inte alls har varit särskilt kräsna...ni har alltid smakat, sen att det finns saker man inte gillar är inget konstigt. Jag kan inte äta, blodpudding, inälvsmat, fiskbullar (jag fick svälja såna som Sara säger utan att tugga, när jag arbetade på dagis), inte sill och absolut inte nyponsoppa.

Sen är jag är övertygad om att du kommer att göra ett bra jobb med barnen. Lycka till min älskling!

2009-09-21 @ 08:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0