Äventyret har börjat

Nu är jag framme i Nottingham och har nio månader som au pair framför mig!
Flygresan igår gick bra trots en del orolighetet innan påstigningen...

Det känns lite overkligt att vara här men på något sätt naturligt. Ovant att prata engelska hela dagarna... Familjen verkar trevlig och de bor i ett jätte stort hus! Jag har eget rum + tillgång till eget badrum (med badkar!) :)
Mina veckor kommer ungefär att se ut på följande vis;
Mån - ledig, tis-fre - gå upp strax efter kl.07.00 och töm diskmaskinen, se till att köket ser fräscht ut. Dammsuga och stryka ibland ons - gå med Harry, yngsta sonen, till skolan och hämta honom på eftermiddagen lör o sön - ledig

I morse gick jag med Harry till skolan och tog sedan en promenad till affärerna. Jag köpte tandkräm, de hade aquafresh!, och kuvert + frimärken
Det finns en supermysig park 5min från huset. Äldsta dottern Georgie visade mig dit igår. Perfekt ställe att jogga och fota på, eller bara sitta och läsa.

Skulle äta lite frukost när jag kom hem från min promenad. Flingor finns det gott om! 15 olika paket!! Så jag tänkte; Hmm undrar om det finns några flingor untan jätte mycket socker... Jag tog ett paket som verkade okej, hälde upp lite flingor och mjölk i en skål (hittade ingen fil eller yoghurt). Men aa, det var ganska mycket socker!!! :S

England är ju inte något semester paradis med sol hela dagarna...men både igår och idag är det sol och behaglig temperatur! :) Jag måste ju få ett fint mottagande! :P

Barnen är väldigt lättskötta (ska kanske inte säga för mycket än...) och artiga! Min första dag har gått väldigt bra och pappan i familjen verkade nöjd när han kom hem. Köket såg rent och snyggt ut tyckte han :) Mamman är inte hemma ikväll, hon skulle på konferens i London.

Jag avslutade dagen med ett varmt bad i mitt badkar :D

Ja, jag kan inte säga annat än att det blev en bra början, hoppas att det håller i sig!

God natt


Kommentarer
Postat av: medved

aaargh blir så avis på att du har eget badrum xD haha. Men ååh du får verkligen visa mig parken och allt sen! :D låter ändå som att du har helt okey schema!

2009-09-10 @ 11:15:30
Postat av: Mirjam

Vad kul! :D alltså du kommer ha the time of your life, som man säger därborta höhö! :P har du börjat titta efter dansstudios än?

KRAMKRAM!

2009-09-11 @ 12:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0