Älska shopping

Nöjd! Jag var inne i stan idag, helt själv och jag gick inte ens vilse =D
Mitt urval av kläder är minst sagt begränsat! På flyget hit fick jag bara checka in en väska på 15kg (väskan utan kläder väger 5kg!) Som ni förstår kunde jag inte ta med hela min garderob. Det positiva är att jag faktisk är tvungen att shoppa... ;) Synd att klaga.

Väl framme vid det enorma shoppingstället där jag var tvungen att hitta några dugliga plagg, kände jag mig bara så tillfredsställd. Ska jag ta höger? Gå in där? Följa gatan nedåt? Det spelar ingen roll! Oavsett vart jag går kommer jag till någon affär med urläckra kläder, skor, accessoarer eller mysiga caféer! Det tråkiga är att många av butikerna är såna där titta-gärna-men-tänk-inte-ens-tanken-att-köpa-något-butik! Priserna på vissa ställen är så höga att man kan tro att man är i Amsterdam. Hahaha, dåligt skämt! =D
Ett bra ställe är dock Primark. Frågar man en engelsman svarar han/hon att det är ett billigt och bra ställe, om man frågar mig så är det ett ställe med normala rimliga priser! Tänk så olika det kan vara. Där har jag i alla fall hittat lite allt möjligt smått och gott.

Jag strosade omkring längs gatorna och knallade in i alla möjliga affärer. Tempot var så högt där ute på gatorna så jag ville bara komma in i nästa affär så fort som möjligt för att få lite sinnesro så jag tittade knappt vart jag gick in. Gick på känsla bara. Men vid ett tillfälle kändes det som att jag kanske kommit lite fel. Kläderna såg hyfsade ut och det var inte allt för hutlösa priser, men jag kände av någon anledning att de människorna som var där inne uppmärksammade just min närvaro. Äsch, tänkte jag, sluta vara så paranoid! Jag har inget kontigt i ansiktet eller kjolen nerstoppad i trosorna, (det visste jag med säkerhet eftersom jag hade jeans). Jag tittade vidare och hittade en tjusig tröja som jag eventuellt kunde prova. Oturligt nog fanns den inte i min storlek, inte ens i närheten faktiskt. Jag har stl.8 eller 10 men den minsta storleken jag kunde hitta var typ 14. Efter en snabb blick ut i rummet gick det upp för mig att jag stod mitt inne i en affär för överviktiga! Det förklarade bilderna på modellerna som inte var pinn-smala. Jag som just stått och tänkt; Nemen vad bra att de använder lite normala (kanske lite större) modeller också. Inte bara supersmala skinn-och-ben modeller! Men det berodde visst inte på att de försökte styra skönhetsidealet åt ett med hälsosamt håll...

Nu är jag lite slut efter dagen. Tempot var som sagt lite högt i den stora staden. Men jag är nöjd. Jag lyckades ha det ganska trevligt med mig själv, även om det skulle vara snäppet roligare att upptäcka stan med någon kompis.


En kvinna störs av vad en man glömmer - en man av vad en kvinna kommer ihåg.
-Arch Ward





Victoria Center
en stor galleria med oändligt många och stora affärer!


Kommentarer
Postat av: mamma

Ååå vad jag önskar att jag fått strosa där med dig. (Även om jag förstår att det inte var mamma du ville ha med dig.)=D

Puss min ängel!

2009-09-28 @ 21:38:02
Postat av: Kathleen

Nä, men mamma Annelie... tror du inte hon ville ha dig med? :) Jag som tänkte föreslå att vi tar nästa plan dit så hon kan få strosa runt med både dig och mig... hahaha... lugn Michelle... vi stannar in Sweden.

Jag älskar att läsa din blogg!!! Du är bara såååå rolig, vet du det.

Kram

2009-09-29 @ 00:31:15
URL: http://www.nettlavallens.se
Postat av: medved

:D alltid du, saker händer alltid runt dig xD haha men när kan jag komma och hälsa på? :D

2009-09-29 @ 00:47:39
Postat av: michelle

Haha! Jo men ni är så välkomna Kathleen och mamma! :D Tack, kul att du tycker om min blogg!



Anna - När vill du komma? :)

2009-09-29 @ 12:08:55
URL: http://michelleinottingham.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hehe kul att det är samma affär som jag har hittat ;)

2009-10-07 @ 22:18:27
URL: http://verodell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0