Salsakurs

1 oktober idag och hösten hänger i luften. Grattis till Graham som fyller år idag! Det firas med middag ikväll på en pub där det serveras thaimat! =D

Gårdagen var rätt så lugn. Lagade spagetti carbonara till middag och barnen åt utan invändningar! Phiu! :)

Jag har letat för fullt efter olika kurser så att jag har något att göra och träffa nya kompisar. Nog för att jag bor i ett stort trevligt hus, men efter tre veckor börjar jag bli en aning rastlös! Jag hittade en fotokurs som börjar i november men den var såklart full! Nu står jag uppskriven på en väntelista. Men tisdags berättade Julia att hon hittat en salsakurs som hålls här i närheten på onsdagskvällar kl.18.30! :) Graham kunde skjutsa dit mig i gårkväll så att jag kunde testa.

Vi trodde att vi var sena för det var stopp på motorvägen när Graham var på väg hem från jobbet. Han var inte hemma fören 18.26. Men när vi väl hittat fram var det så gott som öde. De människor som fanns där var någon slags cirkelgrupp och en äldre dam. Vi frågade damen om hon visste någon om en salsakurs. "Ja, de brukar vara här på onsdagar men det är inte fören senare. Kanske runt 19.00" Graham var tvungen att åka hem till barnen men damen sa att jag kunde vara med henne så länge. Hon var jätte trevlig och hjälpte mig. Det visade sig att den här damen var "ledare" för bridge-klubben som hade träff igår! Jag fick följa med in och titta på medan de spelade bridge, som jag inte begriper hur det fungerar. Alla var väldigt snälla. :)

Så småningom, strax efter sju, såg vi att det kom en kvinna som kanske visste något om salsan. Jag tackade damen så mycket för all hjälp och gick ut till kvinnan. Till min lättnad var hon var en av ledarna och berättade att kursen inte började fören kl.19.30! Hahaha, ett tag trodde jag nästan att det skulle bridge istället för salsa :P  

När klockan närmade sig halv började folk droppa in. En kvinna runt 40, en 60-årig man, två kvinnor närmre 50...okej var är alla ungdomar? Den yngsta var över 30.. hehe! Jag som hoppats på att träffa några jämnåriga :P Men jag pratade lite med en kvinna som satt där, frågade hur kursen fungerar. Alla är så himla trevliga hela tiden! Det är inte alls svårt att börja prata med någon. De frågar vad jag gör här, om jag har dansat i Sverige, hur länge jag ska stanna osv.

Själva kursen var jätte rolig!! Första timmen var för nybörjare och timmen efter var för de mer vana. Nybörjartimmen var lite seg, men ändå bra för jag hade lite problem att hänga med i alla danstermer. Jag stannade kvar för att testa fortsättningsgruppen också. Det var verkligen jätte kul! Skönt att äntligen ha nåt att göra! Och kul att träffa nya vänner... :D Faktum är att det oftast är roligare att dansa i vuxengrupper. Vissa ungdomar kan vara så svåra att få kontakt med. Speciellt när man kommer till mer avancerade grupper. Det är som att de inte är där för att ha kul utan bara för att bli proffs eller nåt. Fast det var faktiskt en tjej i min ålder där som verkade trevlig. Jag tror inte att hon var där som elev, hon kanske är den kvinnliga lärarens dotter. Ja kanske den manliga lärarens också, men han är mörkhyad och "dottern", eller vad hon är, är helvit så jag tänkte att...blablabla! Hur som helst, det fanns en i min ålder. :)

Nu har jag lite strykning att ta hand om. Skoj!.........

Blott de tama fåglarna har en längtan. De vilda flyger.
-Elmer Diktonius



Kommentarer
Postat av: medved

synd att dte inte kom några yngre, men kul att du hittat nått att göa iaf:P

2009-10-02 @ 16:32:08
Postat av: Mirjam

Jag vet! det är skitkul med vuxna! afrikansk dans är det ju bara tanter som dansar men det är faktiskt kul, dom är ju lite mer avslappnade än ungdomar.. :P speciellt ungdomar som dansar disco.. :S men aa det låter ju kul med lite nya VÄNNER! :) hahaha

2009-10-02 @ 22:45:40
Postat av: kerstin

michelle jag har hört att man kan gå till svenska kyrkan och där skall det visst finnas fler auperer

som kanske tycker det är roligt att träffa lite nytt folk.du får prova

lycka till gumman min

2009-10-04 @ 08:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0