Pinsamt värre

Alla har vi någon gång gjort bort oss, mer eller mindre. De flesta känner nog igen den extremt starka viljan att sjunka genom golvet, gömma sig i några veckor och hoppas att alla ska glömma bort vad som just hände. Ännu bättre skulle vara om man kunde spola tillbaka tiden och göra en omtagning av scenen!

Av någon anledning är det väldigt roligt att höra om andras pinsamheter - Skadeglädje eller bara lättnad över att man inte råkat ut för samma sak själv.

Även jag har gjort bort mig, kanske alldeles för många gånger, men oftast är det bara struntsaker som att slänga ur sig en väldigt korkad kommentar, snubbla mitt på torget, skratta åt den skrattande killen i datasalen, ropa och vinka hysteriskt för att få en kompis uppmärksamhet...som sen visar sig vara en total främling. Klassiska saker som de flesta råkat ut för. Som för något år sedan då jag cyklade hem från skolan; Solen stod ganska lågt på himlen och bländade mig. Jag cyklade på trottoaren och siktade in mig på att ta mig ner på gatan lite längre fram där jag såg att trottoarkanten sänkte sig. Jag vinklade styret lite lätt, redo att rulla ner på gatan, men plötsligt tog det bara tvärstopp och ett högt dån ekade mellan husen! Något chockat upptäckte jag att någon hade placerat en "Herr Gårman"-stolpe precis där jag tänkte cykla ner! Fort som tusan slängde jag mig upp på cykeln och trampade vidare!

En annan gång, på väg till skolan var jag av någon anledning tvungen att låna Phillips  cykel. Innan den dagen hade jag alltid, ALLTID, använt cyklar med fotbroms så jag var väldigt koncentrerad och tänkte hela tiden: Kom ihåg att det är handbroms, trampa inte bakåt, använd handbromsen... Det gick utan problem, inga konstigheter som "färjan-Håkan" skulle uttrycka det! Nästan framme vid Rinman, utanför MDH, kom det helt utan förvarning ut en blå soptunna genom en av portarna. Kvickt som en stimfisk trampade jag på bromsen! Precis, ni uppmärksammade ordet TRAMPADE?! 'KADONK'!! Rätt in i soptunnan var det! Sopgubben frågade hur det gick och jag sa bara "Förlåt det var inte meningen. Förlåt!" Han frågade igen hur det gick men jag kommer inte ihåg om jag svarade eller om jag bara yrade. Det var så läskigt och jag skämdes så mycket att jag bara ville därifrån! Jag bad om ursäkt igen och så cyklade jag därifrån!

Något annat jag upplevde som ganska väldigt pinsamt var en liten händelse på idrotten. Det var i tvåan eller trean på gymnasiet under idrottslektionen i sporthallen. Kinesiska muren stod på schemat den dagen. Jag vet inte om alla vet hur kinesiska muren går till så jag ska försöka att klargöra det för er. Ta en titt på den fina bilden nedan:




De olika lagen ska ta sig förbi vakterna och samla skatter, i form av ärtpåsar eller band. Som vakt måste man alltså vara på sin vakt åt båda håll. Den där dagen på idrotten var jag vakt vid ett tillfälle. Jag, som kan bli lite lätt förvirrad vid stressiga situationer, kände mig skapligt virrig då jag försökte stoppa alla som sprang fram och tillbaka kors och tvärs! Utan större framgång hoppade jag runt där på mattan! Hur som helst, när jag stod där med armarna utsträckta i försvarsposition (lite som gubben längst ner på den röda mattan) och tog ett litet steg åt vänster lyckades jag utan ansträngning fånga någon. Men denna "någon", jag nämner inga namn, som var en av mina manliga klasskamrater kom bakifrån så jag blev lite chockad när jag märkte att jag stoppat en från att smita förbi. Men det var nog inte den största chocken! Ungefär en mikrosekund senare upptäckte jag att min hand var placerad...just precis, på hans allra...eh...manligaste kroppsdel!! :O Jag vet inte vem som var mest häpen, han eller jag! Usch, jag kände hur hela ansiktet hettade och skiftade från en lätt-ansträngd-rosig-färg till en väldigt stark klarröd nyans!! Hahaha! Ja jag skämdes lite...ganska jätte mycket, men man kan inte göra annat än att skratta åt det så här i efterhand.

Nu vill jag höra vad ni har varit med om för pinsamheter! Snälla jag tycker att det är så kul =D Ni behöver inte skriva namn om det är för pinsamt :)

Imorgon åker vi som sagt till Frankrike så jag kommer inte att skriva något nytt under nästa vecka.
(Nya bilder på www.bilddagboken.se michis-j  för den som vill titta)

Dagens uppgift: Krama någon du tycker om!



Kommentarer
Postat av: medved

hahahahhahaha oj oj oj vad jag minns allt det där :D haha, roliga minnen det där :D ska försöka komma på nått pinsamt här så kan du få skratta lite också ;) ha det så bäst i frankrike :D

2009-10-25 @ 12:01:42
Postat av: Anonym

Jag har nog faktiskt aldrig gjort något pinsamt. =D Eller så är jag är begåvad med ett minne som gör att det pinsamma är glömt bara några timmar senare. Det kan också vara så att det mest är du och Phille som tycker att det jag gör är pinsamt. :P



Vad gullig du är som lagt ut en "krambild" på dig och Phille.



Kramar

mamma

2009-10-26 @ 08:32:41
Postat av: Mirjam

hehe jag känner att jag inte behöver lägga till någon historia eftersom du redan har varit duktig nog att sprida de flesta pinsamheter som du utsatt mig för! :P

hade så kul i La France, synd att du ska så långt bort :(

2009-10-26 @ 09:45:07
URL: http://mirjamtours.blogg.se/
Postat av: m och m

we miss you my darling clementie.jag har aldrig gjort något pinsamt men marina däremot hade gjort rent naglarna med aceton,då tog hon upp fingrarna under min näsa och frågade om det luktade något. nej svarade jag,då sa hon Konstigt för jag har precis kliat mig i röven. ha det bäst,,,,,micke

2009-10-26 @ 20:32:45
Postat av: Kathleen

Nu fick jag mig ett riktigt gott skratt!!! Du är bara för rolig! Mina "tabbar" berättar jag om nån gång när vi ses.... Hoppas du hade det trevligt i Frankrike. Där kanske det fanns lite jämnåriga :)

Kramar Kathleen

2009-10-26 @ 22:59:37
URL: http://www.nettlavallens.se
Postat av: kerstin

Jag gjorde en grej på jobbet.Dagen var slut och dax att åka hem.Nu har våren kommit tänkte jag det var så varmt,så jag tog kappan på armen,slängde in den bak i bilen.När jag kom hem så hängde jag in den i garderoben.På morgonen när jag ska åka till jobbet är det kallt igen.På med kappan (pest och pina den räcker ner till golvet, några händer såg jag inte.Vad är nu detta tänkte jag. Oj jag har nog tagit Lennarts överrock (/chefens alltså Hans rock såg lika dan ut som min kappa Hur ska jag nu våga gå in på jobbet.ta ett djupt andetag öppna dörren,vad får jag se alla stod och väntade på mig

Johnsson har du tagit Lennarts rock ha ha ha Det som var ändå pinsammare var att hans nycklar låg i fickan så han kunde inte åka hem till Stockholm utan fick ligga kvar i övernattningslägenheten på kontoret,Pinsamt värre.Senare på dagen så kom han till mig och frågade vad jag skulle köpa för färg på vårkappa (trenskot)han ville inte ha samma färg som jag på den konstig typ tyckte jag. Ha ha ha så kan det gå En av pinsamheterna det finns nog fler

Kram mormor



2009-10-29 @ 15:27:42
Postat av: Veronica

Hehe jag kommer ihåg allt det där xD bäst insidenten på idrotten xD oj vad jag levde länge på den xD men han tog inte illa upp - killar brukar inte göra det :P dte var ju inte direkt så att du grppa tag om hela klockspelet och stod kvar med handen -"Nästa hållplats paradiset"- du smekte bara varsamt xD ;)

det pinsammaste jag gjort e nog när jag varit hons axel med arid (hade moppe på den tiden) och när vi skulle åka hem stod vi tanför alla tre som vanligt och snackade. sedan började arvid klicka (slå lätt med nycklen) mot moppens bakre kåpa vilken började lysa. jag vile naturligtvis göra samma sak så jag tog min nyckel och... det lös inte. då börja de garva som fan eftersom arvid hade en lampa (lysdiod) på knippan och lös samtidigt som han slog emot kåpan xD

2009-10-29 @ 23:06:50
URL: http://verodell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0