Boaparadox

Att vakna till musik på morgnarna är väldigt mysigt, mycket bättre än ett gällt pipigt alarm som får tårna att krusa sig! Kommer inte ihåg om jag nämnt det tidigare men jag har en klockradio på mitt rum. Igår hade jag ställt alarmet på 06.45 så att jag skulle ha lite extra tid att snooza på :) Finns det någon som inte snoozar alls på morgnarna? Det är så härligt att trycka på snooze-knappen och ligga kvar och vila under täcket. Men i alla fall; igår när jag vaknade till en lugn härlig ballad kändes det så bra. Jag kunde bara ligga där och lyssna till de mjuka tonerna som kändes som sammet i mina öron. Plötsligt var jag inne i en stor salong med min familj och mina vänner. Det spelades musik och vi hade det väldigt trevligt. Sen hände det en massa andra slumpmässiga saker, ganska osammanhängande och rätt var det var slog jag upp ögonen, slängde en snabb blick på klockan som nu visade 07.43!! WAAAAAA! Jag skulle varit i köket för 10-15 minuter sen. Ni kanske inte tycker att det låter så farligt men på morgonen är det ganska många minuter. På två minuter hade jag flugit upp från sängen, deodorantat mig, slängt på kläderna och tagit mig ner till köket. Julia var redan där och fixade sin frukost. Med spretigt hår och halvt öppna/uppspärrade ögon bad jag om ursäkt för att jag försovit mig. Jag kände mig som en nyvaken fågel. Som tur är har jag hamnat i en bra familj. "Det är ingen fara." försäkrade Julia och skrattade lite åt mitt fågelutseende.
Ja, att vakna till musik är sannerligen mysigt...lite för mysigt!! (Sara G, snoozade inte du också för någon vecka sen? :P )

Harry mår bra nu, det var inte magsjuka utan bara något tillfälligt. Phiu!! Men idag var Jessie (mellanbarnet) hemma, feber! Så det var jag Jessie och Georgie hemma. Georgie har lov den här veckan och nästa. De andra två är bara lediga nästa vecka och då åker familjen till sitt hus i Frankrike. Jag får följa med! =D Det ska bli väldigt kul. Vi är där mellan söndag och fredag.

Nu måste jag bara berätta lite om mina funderingar. Jag tycker om att fundera och spekulera. Det oändligt stora oförklarbara universum, svarta hål, parallella världar, det övernaturliga...meningen med livet... Mm, djupa tankar. Haha nej men jag tycker som sagt om att fundera. Något som legat och lurat i mitt huvud sen jag var 11 år (!!) är följande paradox: ( Det kan bli lite svårt att förklara utan att ni blir förvirrade...men jag gör ett försök)
Om man har 10 boaormar (eller någon annan sorts ormar) i en ring som alla gapar jättestort så att alla har ormen framför, i munnen. Alla är alltså på väg att svälja ormen framför samtidigt som de också är på väg att bli svalda av ormen bakom. Vad händer då om alla sväljer precis samtidigt? (Alla är exakt lika dana, samma storlek, form osv.) Alla kommer ju att frätas sönder i magsäcken på ormen bakom dem, så vad blir kvar? Gegga eller?
Jag vet att det är lite puckat, men jag har tänkt på det här så länge! Det värsta är att det inte finns något svar, men det borde göra det!

Jag har även kommit på att ca, alltså cirka, kanske kommer från ordet cirkel. När man säger t.ex. att det finns ca.500 äpplen i trädet så menar man ju att antalet äpplen ligger runt talet 500. Om jag hade kommit på ordet cirka så hade jag i alla fall tänkt på cirkel! Någon som vet om det stämmer?

Jag har många fler funderingar men det tar vi vid något annat tillfälle. Kan inte pladdra på hur mycket som helst i en och samma text vilket jag ofta gör! Det är ett problem jag har. Jag kan inte fatta mig kort! Alla detaljer måste vara med för att skapa en helhet. Ändå är jag väl medveten om att man kan hoppa över vissa detaljer, jag vet bara inte vilka jag ska utelämna. Min beslutsångest har nog en liten roll i detta...


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vet ju inte vad du menar med snooza För när jag vaknar så står jag bredvid sängen på två röda tydligen. Maud min jobbarkompis sov över här när vi träffades alla 8 från( tidigare jobb)Då sa hon gör du alltid så där Jag hörde att du sov (du Michelle vet hur det låter Snus snus)sen hoppar du bara upp och stod på golvet Gör du alltid så där.Vet inte svarade jag men förmodligen så gör jag det.Ja Ja

Michelle sluta tänka på de där ormarna nu tårna och håret med krullar ihop sig när jag läste detta som på dig när klockan ringer på morgonen Du har berättat det för mig förut och jag har ju inget svar jag heller fast jag är så klok och förståndig ha ha.Du får ha det så jätte skönt nu när du ska ut och resa Hoppas det är varmt och skönt där .Du har åxå fått salvan och de vi skickade mamma och jag bra.Många kramar till dig ha det nu så skönt puss puss vi hörs

2009-10-24 @ 09:35:25
Postat av: Anonym

Hej snuttan!

Frågan med ormarna tycker jag du ska skicka till RixMorronZoo och fråga! De tar reda på svaren på en massa konstiga frågor.

Ha det så skönt i Frankrike min ängel!

Puss och kram

mamma

2009-10-26 @ 08:09:19
Postat av: Mirjam

Hahahaha! jag kommer ihåg det där med ormarna! det pratade vi ju om när vi gick i typ 7an eller nått sånt.. :P

michelle, problemet är att du kommer ihåg alla detaljer, försök att glömma bort några så blir det lite lättare! :)

förövrigt, väldigt skojjigt att läsa din blogg, jag kan se dina ansiktsuttryck framför mig hahah!

2009-10-26 @ 09:39:17
Postat av: usa bruttan

HAHAHHA oh gud!!! det dar med ormarna ar det basta nagonsin! det kommer halla mig vaken i manga natter.

2009-10-29 @ 04:58:01
Postat av: Veronica

Du pratar alltid om ormarna xD

Och varför är jag inte förvånad att du ställer klockan på 45 minuter tidigare än du ska upp xD

Jag måste upp 7 jah! snoozar 15 min :P

2009-10-29 @ 22:57:04
URL: http://verodell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0