Strange

På eftermiddagarna när jag hämtar upp Harry från skolan brukar vi prata om lite allt möjligt och det känns som att vi lärt känna varandra lite bättre nu. Nån dag förra veckan var han lite småtrött men jag kände mig lite extra pigg så jag sa att han kunde hoppa upp på min rygg (han är väldigt liten och lätt). Det var tydligen väldigt roligt, kanske för roligt för sedan den dagen vill han lifta på min rygg varje dag! Bra idé där Michelle, verkligen! Haha =D

Häromdan när vi gick där och pratade, om frukter tror jag, så kom plötsligt från ingen stans, helt oväntat; "Michelle, you are strange". Okeej...? Jag frågade varför, varpå han svarade "Vet inte, du bara är det." Fast han sa sen att det var på ett bra sätt, tackochlov! Men vad fick han det ifrån helt plötsligt? Han är förvisso inte den första som säger det, nej jag är van att höra det, men vad har jag gjort här? Vad är det som är så konstigt? Visst kan jag väl göra lite miner ibland och har kanske en del annorlunda idéer, men rent generellt tycker jag att jag bara är tråkigt vardaglig! Som vemsomhelst. Dessutom under de veckorna jag varit här har jag inte gjort några miner eller kippat efter andan då jag försökt berätta något jag tycker är otroligt kul, så jag förstår inte... Det måste vara något obotligt medfött som fastnat på min utstrålningsaura! Bra slutsats :)

Nu ikväll har jag varit med familjen på Goos Fair, liknande å-festen i Eskilstuna, samma princip... Som jag nämnt tidigare är mitt referenssystem en gnutta opålitligt. Eftersom jag inte har varit ute så mycket i den stora vida världen, har jag inte särskilt mycket att jämföra med. Ungefär som ett litet barn som just lärt sig prata. Barnet kan säga "Det var kul eller Det var dåligt" men allteftersom tiden går, samlar han på sig en massa nya användbara ord vilket leder till att han så småningom kan välja mellan "Det var fantastiskt, underbart, härligt, otroligt, superduper eller Det var kasst, uselt, botten, skit, det värsta jag varit med om". Ja, ni förstår vart jag vill komma.
Det blev ett litet sidospår igen.
Tillbaka till Goos Fair. Det var trevligt, men det där med karuseller är inte riktigt min grej jag mår bara illa när det snurrar, så det blev pariserhjulet och någon slags mini-bergochdalbana. Det var kul att bara titta på folk och känna av stämningen.

Nu kallar kudden på mig!

Hemma är inte där du bor, utan där man förstår dig.
-Christian Morgenstern

Och var är det någonstans? :P






Kommentarer
Postat av: medved

HAHA klockren unge ju :D

2009-10-03 @ 17:04:11
Postat av: micke

vad gör du nu förtiden varför hör du aldrig av dig.

en rolig halvtimme med bloggläsning.nu förstår vi varför du hoppade runt johanna(vi läste nalle phu citatet)vi längtar efter dig föresten drar johanna till staterna på onsdag.puss och kram micke och marina

2009-10-03 @ 19:50:56
Postat av: mamma

Men snuttan, du "strange"... och han har inte ens hört dig och Mirjam tillsammans...!?

Han är nog bara inte van vid någon som är så omtänksam, glad och positiv som du. Det tror i alla fall jag! =D

Puss och kram!

2009-10-05 @ 12:34:57
Postat av: Kathleen

Hahahaha... har inte din mamma berättat om sitt au-pair-äventyr när hon var ung :)... hon fick också höra att hon gjorde konstiga miner... Du är för skön... det är så roligt att läsa din blogg.

Kram från ett soligt men ganska kallt Uddevalla.

2009-10-05 @ 17:47:02
URL: http://www.nettlavallens.se
Postat av: Mirjam

klart att du är konstig:) min rumskamrat skrattar alltid åt mitt ansikte, för jag gör miner hela tiden (precis som du).. fast ibland tycker jag själv att jag har mina ansiktsdrag på plats men hon skrattar ändå... det är så jag brukar ta fram min snuttefilt och plugga i hörlurarna:P BISOUS!!

2009-10-19 @ 11:11:23
URL: http://mirjamtours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0