Ingen lasagne idag!

Fem veckor har nu passerat och jag tycker att jag har kommit in i Englandslivet rätt hyfsat. Engelskan flyter på lite bättre nu och det känns inte lika knaggligt men det är fortfarande frustrerande att inte kunna tillräckligt många ord!! Jag förstår precis hur småbarn känner sig innan de lärt sig prata ordentligt!
Allmänt rullar det på. Julia pratade med mig häromdan och frågade hur pass jag har bott in mig och så, om jag känner att jag vill stanna kvar här till juni. Jag sa att det känns bra, att jag trivs och att jag vill stanna till juni. Hon sa att de var nöjda med mig och att de gärna ser att jag stannar. Det känns ju bra :)

Eftersom jag ska vara här i nio månader så kan man ju låtsas att jag är ett foster. Eskilstuna är med barn...  Om jag vore ett foster så skulle jag vid det här laget se ut såhär:

Japp, så här ser jag ut nu. Visst går utvecklingen snabbt framåt? :)

Gullig va? :) Tänk vad utvecklingen går fort framåt!

Jag har som sagt varit här i 5 veckor och det innebär att ungarna börjar bli lite mer vana med mig. Det är på ett sätt positivt...på ett annat sätt inte fullt så positivt. När jag hämtade Harry idag kom han springandes ut från skolan och fram till mig. Vad trevligt att han är så glad idag då! :) tänkte jag. Vi började gå hemåt och han trippade på, lite mer uppåt än han brukar. Han frågade om jag skulle äta tillsammans med dem idag och jag svarade att jag skulle det. Han förklarade att dagens "tea", som de kallar kvällsmaten, var extra god idag. En aning förvånat tänkte jag; Jasså, inte visste jag att min spagetthi-carbonara blev lyckad?! Men när han började förklara och beskriva dagens middag som spagetthi-bolougnes fast i en form insåg jag att han menade lasagne! Så var det med min lyckade carbonara! Jag blev inte jättepoppis när jag berättade att lasangen inte var fören i morgon. -"Nej, lasagne ska vi äta imorgon. Idag blir det spagetthi-carbonara." Sedan fotsatte jag prata med honom, frågade hur hans dag varit, men då svarade han att han inte tänkte berätta! -"Nehe, och varför inte?" frågade jag. -"För att vi inte ska äta lasagne idag!" fick jag till svar. -"Men det är ju inte mitt fel, det är inte jag som har bestämt" -"Jo men du kunde ju ha sagt till mamma att vi kunde ha lasagne idag istället." Ja, självklart! Att jag inte tänkte på det själv!! Jag har mycket att lära... Efter det solklara svaret så förstod jag naturligtvis att han var tvungen att gå 10 meter framför mig och sura! Jag försökte prata med honom ett antal gånger, utan framgång. Halvvägs hemma började jag tröttna på hans barnsliga beteende så jag frågade vänligt varför han var tvungen att gå 10 meter framför mig. Vad blev svaret? -"För att vi inte ska äta lasagne idag!" Oj, dejá vu! "Var inte fånig nu, du får ju det i morgon. Kom nu och gå bredvid mig." sa jag i en, fortfarande, vänlig ton. Han stannade och väntade tills jag kom ifatt honom, men bara för att kunna stå kvar när jag fortsatte gå! Aaarrrrrgh! Mitt tålamod började sakta men säkert rinna av mig. När han vägrade gå framåt sa jag -"Om inte du är trevlig mot mig så har inte jag någon lust att vara trevlig mot dig! Vill du vara så snäll och komma hit och gå bredvid mig nu?" Han kom faktiskt då men klampade fram resten av vägen! Gah!

Det var ingen stor grej men han börjar bli lite mer kaxig. Annars är han oftast väldigt gullig.

Jag trivs i alla fall bra här, det enda som saknas är en liten kompis... Nu ikväll har jag förståss träffat mina salsakompisar :P haha

Hoppas att ni har det varmt och skönt i era hus, jag antar att höstmörkret och kylan har slagit till hemma i Sverige också.
Jag skickar en varm kram från ett lite kyligt Nottingham.

"Den som tvekar vill inte, den som vill tvekar inte."


 


Kommentarer
Postat av: Sara

jag tycker iallafall att det verkar som att du klarar av barnen väldigt bra även när de är sura :) you go girl! ;)

2009-10-15 @ 07:28:37
URL: http://saragardell.blogg.se/
Postat av: medved

Ja det är bra michelle! på honom bara :D haha.

2009-10-15 @ 10:22:02
Postat av: Anonym

Michelle jag kommer att följa den här bebisens utveckling till den föds och kommer till eskilstuna

Blir förlossningen på skavsta flygplats?

Du är så proffsig när du skriver.Ulla tycker att du ska skriva en bok. Hon kan inte låta bli att följa dig, hon tycker du skriver så roligt(det gör du)

många varma kramar till dig åxå Så du slipper frysa

där borta.mormor kerstin

2009-10-15 @ 15:32:30
Postat av: Veronica

Hehe jo visst är det kul när de kaxar till sig ;)

men det är bra att du ger igen med samma medel - den varianten kör jag med oxå å det funkar bra :D

vi måste verkligen ses snart, jag skulle oxå behöva en liten kompis xDså ensamt i lilla West End, Woking ;)

2009-10-15 @ 16:07:11
URL: http://verodell.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker också om lasagne kram

2009-10-16 @ 05:03:06
Postat av: Anonym

Michelle jag följer dig i din blogg. du skriver jättebra kul att läsa.Varma kramar Britt-Marie

2009-10-16 @ 11:38:15
Postat av: Anonym

Haha, du är för rolig. Du är verkligen ett proffs på att skriva. Jag önskar bara att du skrev oftare... :D



Puss och kram

//mamsen

2009-10-16 @ 14:22:49
Postat av: m och m

jag du är för rolig.ååå vad härligt. jag glömmer aldrig när Anneli var gravid och vi väntade på dig.du kom som en underbar present på min 25 årsdag.det är förresten den bästa presenten jag fått någongång .morrkorren har lärt sig skriva. tyvärr var du inte min unge (men det är du ändå).

tack för att du är den du är .(glöm ej lasagne i morron . många kramar marina och micke (som skrev dethär)men marina diktade.

2009-10-16 @ 19:18:31
Postat av: Conny

Jag kan inte annat än instämma, du skriver fantastiskt bra.

Det enda negativa i det du senast skrev, är att vi troligen får vänta 9 månader på förlossningen på Skavsta flygplats :)

Mormor håller förövrigt på och stickar bebiskläder tills vi ska ta hem bebisen som nyförlöst, så den inte fryser under resan haha -hoppas de kommer passa.



Ha det nu alldeles underbart och fantastiskt Michelle

Kram Morbror

2009-10-17 @ 16:02:12
Postat av: Mirjam

vidrig jämförelse med fostret... ursäkta men det föll mig inte riktigt i smaken! :P jag är SÅÅÅÅÅÅ avundsjuk på dig och dina ungar... haha :P

2009-10-18 @ 18:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0