40-års kris?

Ännu en vecka har gått och nu är det helg! Härligt.
I gårkväll besökte jag faktiskt St:Leonards kyrkokör. Jag har sökt lite på Internet efter olika körer, dansskolor och lite annat smått och gott och så hittade jag denna kör endast ett stenkast från där jag bor. Jag mailade körledaren och frågade om det fanns möjlighet att gå med i kören. Han svarade att det bara var för mig att titta förbi och kolla läget. Han berättade också att kören är indelad i åldersgrupper och att jag kommer att tillhöra (16+)-gruppen. Det lät väldigt bra! Jag tänkte att efter salsakursen där medelåldern låg runt 40 så kanske jag nu, äntligen, får chansen att träffa jämnåriga! =D 

När jag kom till kyrkan var det fortfarande (16-)-gruppen som tränade, men jag blev inbjuden att slå mig ner bredvid en utav tjejerna. Så jag satt där med ett nothäfte i handen och försökte hänga med i en någon religiös sång skriven på latin. Alla var väldigt snälla och trevliga, som vanligt :) 

Snart kom vuxengruppen. De var väldigt få idag men tydligen är det ca.40 medlemmar sammanlagt fick jag veta av en dam i 55-års åldern. Ja, jag skrev rätt 55-års åldern. Jasså glömde jag säga att vuxengruppen bestod av damer och herrar runt 40-60år? Det trodde jag att ni förstod eftersom det var (16+)-gruppen!! Jag får väl erkänna att jag också blev lite smått överraskad till en början men sedan tänkte jag att allt var i sin ordning. Varför skulle just det här försöket, att hitta nya jämnåriga vänner, lyckas?! Kan det var så att jag är menad att vara 40 redan nu?

*På facebook kan man göra lite olika tester och ett test avslöjade ens sanna ålder. Mitt resultat blev 40år!

*För någon månad sedan började Phillip på Öknaskolan och jag och mamma lämnade av honom. Medan jag och Phillip vid ett tillfälle stod och väntade på mamma, kom Phillips mentor fram och presenterade sig. Han frågade om läget var under kontroll, om vi visste vad vi skulle göra. Phillip skulle gå och prova ut skor bl.a. Jag förklarade att det var solklart, vi hade fått instruktioner. Sedan började han fråga mig om jag hade med kontraktet och *det där papperet blablabla*. Jag hade ingen aning om vad han pratade om, varför skulle jag ha hand om några papper? "Nej, jag vet inte jag är bara Phillips storasyster som följt med för att lämna av honom". Då svarar han "Jasså, jag trodde att du var hans mamma"!!! Men hallå?! Eftersom Phillip är 16 år skulle jag behöva vara minst 30 år för att möjligheten ens skulle finnas.

Det känns lite som att jag blivit berövad på min ungdom! Och jag som inte ens vet hur man betalar en räkning! :O Kanske jag överdriver nu igen... Ja såklart! 
Vad skönt att komma tillbaka till verkligheten. Jag började nästan tro på det där. Det var som en tidig 40-års kris!

Hur det än är, så är det väl dags för mig att växa upp nu. Nu när jag är ensam ute i stora världen och allt. Men det är så mycket roligare och skönare att vara lite barnslig. Fast det ena utesluter väl inte det andra? Nej, jag pusslar ihop det där på något bra sätt :)

För att avsluta där jag började, vill jag bara säga att det var roligt att hälsa på hos kyrkokören igår. De var trevliga och kunde sjunga! Tjejen som spelar orgel är runt 20 och sen är det ju en del 16-åringar också. Nu har jag något att göra på fredagskvällar i alla fall! :)

Hoppas att ni får en härlig helg nu!

"Jag har ingenting emot musik som utövas inne, bara den inövas ute"


Kommentarer
Postat av: medved

stackare xD alltid du

2009-10-10 @ 14:21:27
Postat av: FLI

Misströsta inte: jag var 60 i testet på Facebook. Men vad gör alla nittonplussare då? Hänger på puben? Trevlig helg på dig. Det är roligt att läsa din blogg!

2009-10-10 @ 16:43:35
Postat av: Kathleen

Hahaha... du är för rolig... du har det inte lätt... men du ger dig inte... har du kollat medelåldern i Nottingham??? :)

2009-10-10 @ 23:57:51
URL: http://www.nettlavallens.se
Postat av: mamma

Hej snuttan!

Du har det inte lätt... på incheckningen när vi skulle till Tallin togs du ju för att vara min syster. Hihi! Jag förstår att det inte är lika roligt för dig som det är för mig.=D

Men det är inte ditt utseende utan din mentala mognad det handlar om. Du vågar dessutom bjuda på dig själv och vara rolig, det är inte många 19-åringar som gör... Du är en ängel!

Puuuussss!

2009-10-12 @ 08:30:41
Postat av: mamma

Måste bara berätta för dig att min andra ängel bor hemma den här veckan när han praktiserar. Phille väckte mig imorse, halvsex, med frukost på sängen!!! Vilka underbara barn ni är! Tack!

2009-10-12 @ 12:01:28
Postat av: Veronica

Hehe så kul xD men tänk vad mycket kul du kommer uppleva med dina nya vänner, rullstolsrally, rullatorstafett och bingo, ja du fattar :P

Hehe så klockrent tycker ja :D men jag lider lte med dig ändå att du inte kan träffa några jämnåriga xD

2009-10-15 @ 16:01:53
URL: http://verodell.blogg.se/
Postat av: Mirjam

hahhaahahahahahahahahahaha!!! åååh det är ju det jag alltid har sagt till dig!! du är som en liten hemmafru í sina bästa år!:) michis, jag tror bästa sättet för dig att hitta jämnåriga är att gå ut på krogen eller försöka hitta någon UNGDOMS-aktivitet... körer är alltid svårt:P haha, hoppas allt är bra!

bises

2009-10-19 @ 11:06:08
URL: http://mirjamtours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0