En bra bit hemifrån

Måste bara berätta lite snabbt om yogan. Det var superhärligt! Att jag inte testat det tidigare! Vi fick bl.a. göra "kobran" och "trädet" =D de andra positionerna har jag redan glömt namnen på... Jag ska verkligen fortsätta gå dit, det kändes så renande och avslappnande. Vi avslutade med en motorisk övning; Håll dina knutna nävar mitt emot varandra, armbågarna pekar utåt sidorna. Rör nu höger arm i en cirkel framåt, från dig, och vänster arm mot dig. Se på bilden nedan! Testa detta!
Knepigt knepigt men jag lyckades lite grand i alla fall. Ledaren sa att jag var den enda han sett som klarat av det! Han kan inte ha sett så många som har testat det!


Julen närmar sig med stormsteg och här sitter jag i England, en bra bit hemifrån. I Frankrike sitter Mirjam, en bra bit hemifrån. Vänta nu...vi har något gemensamt (som att det vore något nytt...)! Eftersom vi båda är en bra bit hemifrån över julen så tänkte vi; Varför inte fira tillsammans, en bra bit hemifrån! Så så blev det! Mirjam kommer hit till England över jul! =D Snart är resan bokad och klar. Sen har vi tänkt att jag ska komma till Frankrike i vår och hälsa på henne :) Det kommer att bli den första julen jag firar utan min familj, en bra bit hemifrån, och den första julen jag kommer att fira med min bästa vän! Annorlunda men superkul! Mirjam, vi ska göra detta till den bästa julen som någonsin firats en bra bit hemifrån! =D

Innan jag avslutar vill jag bara dubbelkolla om alla har uppmärksammat att jag befinner mig en bra bit hemifrån?! ;)

Min rekommendation för att lindra stress, stärka kroppen, bli lugn och harmonisk: börja med yoga! Det var verkligen härligt.

See you later alligator!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej snuttan!

Det krävdes mycket koncentration för att klara att cirkla åt olika håll...Knepigt när man har armbågarna rakt ut åt sidorna, men jag lyckades efter en stund.

Jag hoppas att du och Mirjam får en underbar jul "en bra bit hemifrån". (Ni kanske ska "cykla i parken" :p ..eller nå´t annat kul.)



Puss&kram

2009-11-11 @ 10:50:38
Postat av: sara

ååååh, jag älskar yoga :D Vad på det för några veckor sen :) Haha, man märker verkligen hur osmidig man är ;)

2009-11-11 @ 12:23:32
URL: http://saragardell.blogg.se/
Postat av: Veronica

Måste prova Yoga tror jag :P

rrelsn med armarna klarade jag bättre än förväntat :P motoriken är inte så farlig tror jag xD värre med smidigheten :P

2009-11-19 @ 11:07:15
URL: http://verodell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0