Saker du kan göra för att reta upp folk

När någon retas med en kan man bli otroligt frustrerad! Nerverna darrar så frenetiskt att man börjar undra om det syns. Trots att man är så väl medveten om hur det känns kan det vara svårt att motstå frestelsen att själv retas ibland. Jag vet inte vad det är som gör det så fantastiskt roligt. Det är ju inte kul när någon är arg, men när man lyckas reta någon tills han/hon/(Mirjam) blir röd i ansiktet, hoppar upp och ner av irritation, förgäves fummlar efter något att säga eller göra för att få en att sluta, då är det väldigt festligt och underhållande! Fråga mig inte varför. Är det någon som kan förklara varför det är så ohjälpligt roligt att retas?

För några veckor sen fick jag ett inspirerande mail av mamma som jag kände för att låta er ta del av.
Här kommer det:

Saker du kan göra för att reta upp folk

1) Vid lunch, sitt i din parkerade bil med solglasögonen på.
Peka på förbipasserande bilar med en hårtork. Se om de saktar in.

2) Sök dig själv via växeln. Försök INTE förställa din röst.

3) När någon ber dig om hjälp, Säg jag delegerar!

4) Varje gång någon ber dig att göra något, fråga om de vill ha
pommes frites till det?

5) Ställ sophinken på skrivbordet med en lapp med texten: Inkorg

6) Utveckla en onaturlig skräck för kontorsapparater, speciellt
datorer.

7) Häll koffeinfritt kaffe i kaffeautomaten i tre veckor. När
alla har kommit över sitt koffeinberoende, byt till espresso.

8) I minnesfältet på alla dina inbetalda räkningar skriv: För
sexuella tjänster

9) Avsluta alla dina meningar med: "I enlighet med profetian."

10) Använd inte punkt

11)
Specificera att din drive in order är för att "ta med"

12) Sjung med på Operan

13) Fråga folk vilket kön de tillhör och skratta sedan hysteriskt när de har svarat

14) Häng ett myggnät runt ditt skrivbord. Spela band med djungel ljud hela dagarna


Vi stannar där idag. Jag ger er ett nytt tips i varje inlägg från och med nu.

Ut och retas med er nu. Hahaha! Men ta det försiktigt med vem ni retas med...

Ha det så kul! Och berätta gärna NÄR ni har testat. Eller kom med egna tips, de är så välkomna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, jag har lika svårt att behärska mitt skratt (sitter i ett kontorslandskap) trots att jag nog läst detta sju ggr tidigare. (Man kan inte tro att jag kommit upp i 30-års åldern...)

Efter punkt åtta fick jag lov att sluta läsa. Jag satt högröd i ansiktet med tårar i ögonen och studsade upp och ner på stolen.



Men du Michelle, kommer du ihåg...?

Den gången det ringde killar 3 ggr på 2min för att fråga chans på dig och Phille lyckades svara den tredje gången. Han svarade killen att han hade chans på dig... Jag minns ditt urgrundsvrål "Neeeeej Philliiiiip!" Du kastade dig efter luren och sa åt killen med barsk röst att han inte alls hade chans på dig och att de skulle sluta ringa annars skulle du bli galen.

Jag tyckte synd om killen och frågade dig vad han svarade. "Nehej, då frågar jag väl i skolan imorgon istället." (han tog det inte så hårt alltså.) =D



Phillip tyckte det var jättekul... (ja, jag skrattade inte förstås.)



Puss och kram //mamma

2009-11-20 @ 12:17:24
Postat av: Mirjam

jag blir aldrig HÖGRÖD i ansiktet... lite lätt rosig om kinderna kanske..

hehe jag tittade på en video som jag har på mobilen häromdagen.. den heter "Knekt Underst"... jag sitter och "leker" med min mobil och du delar ut till vänd-tia.. sen hör man din röst lite svagt "Nej, men du kan ju inte ha en knekt underst, den byter vi" SÅ TASKIGT!!! jag hade totalt glömt bort det tills jag såg det ;:P hahaha!

2009-11-20 @ 14:31:08
URL: http://mirjamtours.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHA jag älskade dom, ska självklart prova och säga till när jag gjort det :D



och mirjam, joo du blir högröd i ansiktet ibland :D hihih

2009-11-20 @ 16:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0