Mamma Mia!

Idag har jag bara varit. Denna veckas strykning gjorde jag klart igår och det enda som behövde göras idag var att köpa hem lite frukt så det gjorde jag i morse efter att jag lämna Harry hos grannen. Alltså, grannen tar Harry till skolan på torsdagar och fredagar! Det var inte så att jag tröttnade och bara dumpade honom på något helt slumpmässigt valt hus. Haha, det skulle vara det!

När jag kom tillbaka slappnade jag av i soffan till ABBAs "Mamma Mia". Jag tror inte att någon av er blev förvånad att familjen har den filmen. ABBA är inte bara LITE kända här borta (och resten av världen). Jag älskar i alla fall den filmen! Det är verkligen en feel good-film jag känner mig så inspirerad efter att ha tittat på den. Jag älskar den överdrivna entusiasmen och det teatraliska skådespeleriet. Sång och dans hela tiden! Man kan inte låta bli att
ryckas med och man blir bara så glad!
Jag ska bli skådespelare! Bara sådär på tal om att inspireras...


Ikväll ska vi någonstans och titta på fyrverkerier, det är Bonfire Night som det kallas. Här i Engand är den 5 november (som var igår) en viktig dag. Man firar minnet av Guy Fawkes som den 5 november 1605 försökte spränga parlamentet p.g.a. något med nedtryckta katoliker. Men han blev stoppad och det slutade med att han hoppade ut genom ett fönster och bröt nacken. Många engelsmän känner inte till historien riktigt utan ser det mer som ett tillfälle att festa och titta på fyrverkerier. Så det är vad jag ska göra med familjen ikväll, inget festande men titta på fyrverkerier! :) Remember remember the 5th of November

Nu är det dags för mig att hämta Harry.

Trevlig helg på er allesammans!

Puss &kram


Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag var oxå iväg på Bonfire night :D Tog massa bra bilder på fyrverkerierna xD visst är britter tokiga i fireworks?

Lite extra info så blev mannen (som inte hette Guy men kommer inte ihåg namnet)torterad först innan han sedan begick självmord :P fransmän firar revolution och britter firar en man som nästan startade en revolution xD

2009-11-07 @ 12:31:54
URL: http://verodell.blogg.se/
Postat av: Mirjam

hahaha "nedtryckta katoliker eller nått"... din ton när du skriver är i stil med "har jag något i ögat...nää? SÅ mycket bryr jag mig!!"

men aa det låter trevligt :) personlighet så tycker jag Mamma Mia är alldeles FÖR fjompig.. :S

2009-11-07 @ 13:27:17
URL: http://mirjamtours.blogg.se/
Postat av: Anonym

hoppas att det var trevligt.by the way jag tycker också om mamma mia det är en mysfilm sköt om sig



micke

2009-11-07 @ 14:50:00
Postat av: Tessan

Visst är filmen bra, har den med och ser på den ibland.

2009-11-07 @ 15:00:56
URL: http://varframtid.blogg.se/
Postat av: michelle

Ja veronica jag försökte också ta bilder men kameran dog typ på en gång.. :P

Jo han hette Guy Fawkes men är även känd som Guido Fawkes. Ja eller hur, de firar att han NÄSTAN lyckades :P



Haha Mirjam! Ja det är väl lite så...jag bryr mig inte överdrivet mycket :P

2009-11-07 @ 16:32:57
URL: http://michelleinottingham.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0