London here I come

Jag har bara en sak att säga till alla Londonbor: Watch out, here I come! Om 8 dagar finns jag lös på gatorna så förbered er på...ööh...på det! Ett tappert försök att låta dramatisk. Misslyckat förståss. Men jag är glad ändå för nu har jag ÄNTLIGEN, efter många om och men, lyckats boka tågbiljett till London nästa fredag. Ni förstår, jag ska åka och hälsa på Veronica som au pairar i Woking (nära London). Tyvärr tar hennes au pair-ing(?) slut den 12 december så jag måste passa på att hälsa på innan dess! Vi ska ha en extraordinär helg fullspäckad med roligheter! Jag anländer på fredagen 27 november kl.11:19 och åker hem på måndagen 30 november kl.11:15.

På schemat för helgen har vi shopping, konstmuseum, puben, gå till måste-besökas-platser, bio (vi måste se New Moon nya Twilight-filmen) och självklart flumm! Ni anar inte vad jag har saknat att flumma, inga ord kan beskriva hur det känns inombords. Det är som ett bubbel som vill ut! Vissa av er kanske inte hänger med på vad jag menar med flumma så låt mig förklara: Att flumma betyder i stort sett att man glömmer bort allt vad moget och vuxet heter, släpper sina hämningaren gnutta, tillåter sig själv att slappna av och skratta så att ögonen tåras och magen krampar. Men det är inte direkt något man bara kan göra utan det är mer ett tillstånd. När man väl infinner sig i detta tillstånd är allting hysteriskt roligt.

Bara en vecka kvar (+1 dag). Jag längtar! Och sen kommer Mirjam 3 veckor senare!! Jag känner mig väldigt tillfreds just nu! :)

Är det någon som varit i London och kan tipsa om några bra ställen vi kan gå till? Något vi måste se? Jag vill se och besöka ALLT! Jag hoppas att vi kan ta oss till Harrods, det skulle vara kul!

Puss o kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mysigt att få åka in och göra London och se julskyltningen tillsammans med en vän (i din ålder), härligt!

Du glömmer väl inte att vi kommer "snart" också! ;P

Kramar min/vår ängel!

Mamma och Phillip

2009-11-19 @ 16:41:58
Postat av: Hannis

Heeej bruden! jag vill forst bara saga att jag absolut forstar vad du menar med flumma! jag ar sjalv en van flummare och saknar det valdigt mycket! det ar ju lite svart att flumma sjalv. jag har faktiskt gjort det nagra ganger har i USA for att undvika att jag ska sprangas av all flummighet inombords. Men det ar defenitivt battre att gora det tillsammans med nagon annan.

Oh London! en av mina favorit stader! Vad underbart. Jag har lite tips pa tva stycken klubbar som jag tycker ar helt otroligt as balla. Den forsta och basta (tycker jag) heter "Circus" och ligger nara Piccadellicurcus (eller hur det nu stavas). Den andra heter "Smash'N'Grab" och finns i Soho. Dom tva klubbarna ar sjukt annorlunda och spannande. Du kan ju kolla upp dom. tror sakert att dom har nagon hemsida av nagot slag. En annan sak du borde gora ar att kolla in Cinatown och ata middag dar. Suverant. Och sen sa finns det ocksa ett jatte stort omrade som ar en marknand. Jag kommer inte riktigt ihag vad den heter nu. Men fraga din van eller en turist byro. Den marknaden ar jatte stor och jatte kand.

Sa det var allt fran Johannas tipshorna.

Hoppas verkligen att du far det kul med Flummande och overtagandet av London.

Kram fran USA bruttan

2009-11-19 @ 20:01:58
Postat av: FLI

Portobello Road är kul! Där finns det en marknad med ett jätteutbud av olika saker. Filmen Notting Hill är för övrigt inspelad där. Du vet, där Mr Grant har sin lilla "travel bookshop". Liberty på Regent Street är härligt. Du kan säkert hitta lite fint julpynt där. Huset i sig är spännande. På Fortnum and Mason kan du hitta lite fina teburkar, lite fint te och säkert också inta en afternoon tea. Enjoy!



2009-11-19 @ 20:26:43
Postat av: medved

Hälsa från mig och ha så jäkla trevligt :D

2009-11-19 @ 21:52:13
Postat av: Mirjam

tjaa, du skulle ju kunna fråga Veronica... hon borde ju vet (?) haha nä men Michelle jag vill också gå på New Moon när jag ploppar upp i Nottingham! för här är den dubbad till äckel-franska... :(

Vad roligt att ni ska träffas, tänk vad världen är liten!!! :)HIHIHI

appropå flum, är det därför du har skickat lösryckta pucko-inlägg på facebook som till exempel "ouhiubdvsihlfbv" etc ? det bubblar snart över verkar det som! :D

vi ses snart :D imorgon ska jag till stationen för att boka tågbiljetter, sen är allt klart :)

2009-11-19 @ 22:38:34
URL: http://mirjamtours.blogg.se/
Postat av: Sara

Du kan gå till: London Eye, Big Ben + parlamenet, Buckimham Paclace, Hyde Park, Cmaden market, Försöka hitta den blå dörren i Notting Hill (vi försökte, fullkomligt omöjligt) ;), Harrods, Trafalgar Square, Tower Bride, åka kanalbåt, Picadilly Circus, Madame Tussauds, Tate mordern haha, man kan rabbla i evigheter ;) Men skaffa tunnelbanekort, jobbigt annars ;) Man hinner med mycket mer då men hinner ändå inte se allt man vill ;) Och sen är ju den där gigantiska leksaksafären härligt, minns inte vad den heter ;)

2009-11-20 @ 09:29:55
URL: http://saragardell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0