It's raining cats and dogs

Vädret idag har varit typiskt engelskt så därför ska jag beskriva det med en typisk engelsk fras: It's raining cats and dogs! Precis efter att jag lämnat huset för att knalla till gymmet i förmiddags så öppnade sig himlen! Aaah, underbart jag hade ju redan avverkat 2 av de 30 minuterna (nästan 7%!) som det tar att gå dit bort så det var synd att klaga. Lyckligtvis hade jag, efter viss tvekan i dörröppningen, tagit med mig regnjackan. När det var dags att gå hem så hade det övergått till att bara dugga lite försiktigt. Man får glädjas åt det lilla.
Det positiva som denna blöta promenad förde med sig var att det kändes underbart att komma in i värmen och dra på sig torra kläder.

Dessvärre är man inte garanterad absolut torrhet bara för att man är under tak. Beviset för detta påstående är 2 liter apelsinsaft som vid middagsbordet tog sig från den skära tillbringaren till...ja just precis mig! Det var de två yngsta barnen som bråkade. En plötslig handrörelse var allt som krävdes för att få tillbringaren att stjälpa och befria den instängda apelsinsaften. Det var bara för mig att gå och byta om igen. Men ingen skada skedd, saftkläderna är nu nytvättade och fräscha!

Jag kom nyss upp från vardagsrummet där vi tittade på I’m a celeberty. GET ME OUT OF HERE som är en brittisk realityserie. Det är som Robinsson och Fear Factor blandat. Ett gäng kändisar bor i djungeln. För att få mat måste de utföra olika uppdrag som är allt annat än trevliga! De får äta kackerlackor, kamelanus, insektsmilkshake, feta larver (som lever!!), ligga instängda med miljarder småkryp, kackerlackor och spindlar, och en massa andra hemska saker! Programledarna Anthony McPartlin och Declan Donnelly, även kända som Ant & Dec, är Englands svar på Filip och Fredrik eller Peter Magnusson och David Hellenius. Ett underhållande program med många överraskningar. Man kan inte bara titta på nyheterna och engagera sig i politiska frågor, ibland måste man få titta på strunt också.


Har du tråkigt? Här kommer fler tips:

1) I hissen: Säg "PLING" efter varje passerad våning och se oförskämt nöjd ut
2) Gå bakom någon och spruta desinfektionsmedel på allt han/hon rör vid
3) Ställ dig utanför t.ex. banken och stirra in genom fönstret på de som jobbar. Ha gärna med popcorn eller godis och kanske även ett anteckningsblock. Bry dig inte om att de börjar se besvärade ut, stå kvar så länge du kan

Hahaha, jag kan inte välja någon favorit utav dessa tre. Alla är väldigt roliga! =D

God natt!


Kommentarer
Postat av: Johan

ja det brukar väll bli så att ni har sista ordet :) haha

2009-11-24 @ 01:53:48
URL: http://anderssonjohans.blogg.se/
Postat av: Sussi

Det är det där programmet som Kändisdjungeln kommer ifrån då alltså..?



Jag kollade igenom dina bilder på bilddagboken, jätte fina bilder! Tyvärr så krånglar mitt nät så det tillät inte att jag kommenterade där. :S

2009-11-24 @ 19:04:13
URL: http://lavica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0