Träningsdags/fars dag

Idag ska jag börja med att säga: Grattis på fars dag! till pappa, morfar, farfar (uppe i himmeln) och alla andra pappor som läser. Jag har inte glömt er trots att jag inte är hemma :)


Nu har jag precis kommit hem från gymmet. Äntligen är jag medlem! Killen, som jag inte förstår vad han säger, sa förra gången att jag kunde gå med nu utan bankkonto men att jag måste fixa ett inom 2-3 veckor. Jag kände att jag verkligen måste komma igång med träningen nu så jag tog mina pengar, drog på mig träningskläderna (igen) och tog mig till tennis centret. Det flöt på lite lättare idag, var bara att lämna in lappen med mina uppgifter och skriva på ett annat papper och så var det klart. Aaah, härligt! Det enda som är kvar att göra nu är att fixa ett litet konto! Jag ber, låt det vara enkelt att ordna!!

När medlemskapet var fixat och klart passade jag på att hoppa in på ett spinningpass. Innan vi började frågade ledaren om jag hade kört spinning tidigare varpå jag svarade nej. Hon log lite och sa "Oh, good luck then!" Oookej, är det så illa tänkte jag! Det var ganska hårt. Efter 10 minuter kände jag hur vader och lår började bli lite trögstyrda! Bara 35 minuter kvar... Jag kunde inte hänga med och köra på i samma tempo som de andra under hela passet (45 min) men det var väl inte allt för uselt, hoppas jag :P En sak är i alla fall säker; jag kommer inte att skrida fram som en smidig graciös katt i morgon! Liknelsen med en stelopererad struts är nog mer användbar :P Men det känns bra, jag älskar att ha träningsvärk! Man känner sig så hälsosam.

Det bästa är att jag såg flera stycken ungdomar på gymmet! Kanske kan jag hitta någon jämnårig kamrat tillslut :) Spännande...

Snart är det dags för "roast dinner" igen. Idag blir det kyckling, eller om det var nötkött, jag är inte säker. Gott ska det bli i alla fall! =D

Ha det fint! 
Den kloka kvinnan blir glad när hon anses vara vacker. Den vackra kvinnan blir glad när hon anses klok.
-Selma Lagerlöf

Kommentarer
Postat av: FLI

Då är vi två! Jag kommer också att likna en stelopererad struts i morgon. Jag har givit mig in på något som jag kan komma att få ångra. I juni ska jag klara milspåret i Vilsta på en given tid. En kollega på skolan har utmanat mig. I dag prövade jag milen här hemma. Nu har jag ont, riktigt ont. Jag hoppas att du träffar några likasinnade, trevliga ungdomar på gymmet. Lycka till!

2009-11-08 @ 19:41:01
Postat av: Anonym

Då är vi två! Jag kommer också att likna en stelopererad struts i morgon. Jag har givit mig in på något som jag kan komma att få ångra. I juni ska jag klara milspåret i Vilsta på en given tid. En kollega på skolan har utmanat mig. I dag prövade jag milen här hemma. Nu har jag ont, riktigt ont. Jag hoppas att du träffar några likasinnade, trevliga ungdomar på gymmet. Lycka till!

2009-11-08 @ 19:41:24
Postat av: medved

Yey äntligen verkar det gå framåt i din sociala krets ;) haha :D



Ingegerd, jag hejar på dig! :D

2009-11-08 @ 20:27:37
Postat av: All about Ida

är det härligt att vara au pair?=D

jag vill också vara det.. har nästan helt säkert jobb efter examen, hade ett nu i maj men kunde inte ta det för jag ville ju gå klart skolan först=)

2009-11-09 @ 09:23:04
URL: http://allaboutida.blogg.se/
Postat av: Mirjam

"jag kommer inte att skrida fram som en smidig graciös katt i morgon"... som du gör i normala fall menar du?? hahaha! :P

härligt, jag har hållt på och krånglat med banken i en månad nu och jag har FORTFARANDE inte fått mitt bankkort.. men kontot är klart... och så är ju Frankrike lite annorlunde på den administrativa fronten.. :P

ses "snart" :D

2009-11-10 @ 20:06:09
URL: http://mirjamtours.blogg.se/
Postat av: Veronica

hehe låter kanon hörru med gymmet :D trampa på! ;)

å visst är det gott med roast :P mums!

2009-11-19 @ 10:55:28
URL: http://verodell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0