Mardröm och tomrum

Usch i natt sov jag inget vidare! Jag var fast i en mardröm hela natten kändes det som och jag vaknade vid tre-tiden, kunde inte somna om direkt! Som ni vet är det väldigt svårt att förklara drömmar eftersom de är så overkliga och när man berättar om en mardröm så låter det ganska töntigt och väldigt o-läskigt. Men nu när vi alla är medvetna och överens om detta faktum så gör jag ett försök.

Huvud temat var bubblor! Allt var väldigt intensivt och stressigt. Jag var i en bubbla och en massa andra människor också, i egna små bubblor alltså. Min uppgift var typ att lägga olika bubblor i en viss ordning, som en kod och när jag gjorde det så kom jag till olika platser och tidpunkter. Men jag kom aldrig till rätt ställe utan fick göra om hela tiden! Jag var jätte stressad och orolig när jag aldrig kom rätt och så de där nedranns bubblorna överallt!!

Fy, det var så himla jobbigt!

Med risk för att göra detta inlägg en aning mörkt och nedstämt måste jag även säga att jag saknar min klass och gymnasietiden grymt mycket! Inte fören NU har det bubblat (notera bubblat - där har vi de ondskefulla bubblorna igen) upp till ytan och börjat karva ett hål av tomrum i mig! Inte trodde jag att jag skulle längta tillbaka till skolan så här. Jag hamnade i den bästa klassen och fick de bästa lärarna.
Jag saknar att komma till skolan på morgnarna och mötas av en massa glada klasskamrater...eller ja...trötta, kanske lite leende i alla fall :P Men det var ändå trevligt. Vi satt där i glasburarna och pratade innan morgonens första lektion.
Jag saknar till och med fysiklektionerna! Jannes ordvitsar, känna svettdropparna i handflatorna när man sitter och våndas med någon himla vågrörelse- eller energiformel-uppgift framför näsan.
Jag saknar luncherna, den goda maten, nya kocken är väldigt bra! Och det var så mysigt att sitta där och prata, studera den stackars oliven mitt på matsalsgovlet! =D (den historien tar vi en annan gång)
Jag saknar idrotten på tunavallen och i sporthallen. Mats djävulska fyspass som får en att känna sig som en stelopererad struts efteråt.
Jag saknar de flummiga dagarna! Under en flummdag var allting roligt! Jag, Anna och Veronica var odödliga under dessa dagar! De andra tittade lite konstigt och tänkte förmodligen; "Okej...gymnasieelever eller...?!" eller något i den stilen, men vem bryr sig? Vi hade väldigt roligt i alla fall! =D
Jag saknar vårdagarna när alla satt i Rinmansparken och njöt av solen som äntligen vågat sig fram igen.
Jag saknar att gå i korridorerna med mina vänner. Att gå från skåpen mot svenskan med böckerna i famnen. 
Jag saknar morgnarna innan ett aulaprov då vi alltid gick till cafeterian för att köpa en macka och frukt, som jag aldrig åt under provet, men det hörde till.. :)
Ja, det jag saknar mest är gemenskapen men även allt runtomkring. Det som varit min vardag i 12 år är nu endast ett minne blott. Det 3 sista åren har varit de bästa åren hittills! Hur kan det bara ta slut så abrupt?! Det är en väldigt konstig känsla. Det känns som att jag vill skratta och gråta på samma gång. Jag kan inte beskriva hur det känns. Tomt men jag är samtidigt fylld av underbara minnen.

Tack till alla som gjorde min gymnasietid till de bästa åren i mitt liv! Älskar er allihopa!
Peace Love and Understanding!

Kommentarer
Postat av: medved

Jag drömde också en mardröm inatt :O bara för att du berättade om catfighten mellan systrarna igår så drömde jag att jag var barnvakt och den yngre systern skötte sig och den äldre satt i sin säng och jag försökte typ prata uppmuntrande med den äldre systern och det gick bra tills hon fick sitt mordiska aggrouttryck i ögonen och anföll mig :O hatar barn!!



HAHA jaa stackars oliv som blev mosad sakta men säkert haha :D roliga minnen, saknar fan allt.. verkligen... när du gömde dig i mitt skåp xD hahah, eller typ när du gick in i alla kanter hela tiden xD hahah oj oj oj, jag vill tillbaka.. :D haha saknar det enormt! NV3a var verkligen den bästa klassen nånsin!!

2009-11-06 @ 12:55:49
Postat av: mormor

Ja du Michelle var sak har sin tid här i livet Det är så skönt att ha så fina minnen att se tillbaka på.Och ni kommer att träffas igen (på klassträff )Då har alla jättemycke att berätta om vad som hänt i stora världen.Tänk vad ni ska skratt åt allt som hände när ni gick i skolan då.Nu har du ju en ny erfarenhet som du delar med dig av till oss alla här i sverige vi får ju följa dig på din väg i England .Det är roligt att läsa din blogg varje gång du skriver något nytt som hänt .

kram till dig

2009-11-08 @ 07:25:46
Postat av: FLI

Jag saknar dig och er också. Men tänk att ni går vidare och gör nya saker, möter nya utmaningar. Jag finns kvar och börjar om med A- och B-kurser. Det innebär också nya utmaningar, men jag är lite avis på er. Må så gott!

2009-11-11 @ 20:16:50
Postat av: Martin Morén

Saknar klassen jag med och den underbara tid vi hade ihop. Bästa klassen jag någonsin haft! Minns alla skratt vi delade, minns allt som de va igår! Hoppas du har det bra där borta ;P Här hemma rullar det på som vanligt ;) Fullt upp med att söka jobb för att spara pengar till utbildningen som ja vill gå :) Sköt om dig så hörs vi! Många kramar!!!

2009-11-13 @ 13:05:17
Postat av: bror

haha det är ju som mina "fyrkants-drömmar" jag berättat om förut :p

kram

2009-11-14 @ 21:14:03
Postat av: handorff

Åh, jag saknar dig och alla andra otroligt mycket. Jag känner precis som dig, att gymnasietiden var den bästa :) Jag hoppas du har det bra i England! Kramar

2009-11-17 @ 22:46:51
Postat av: Anna S

Ohh, den tiden kan man inte annat än sakna. Vi behöver inte bry oss om vad de andra tyckte, vi var ingen tråkig klass.. Så kul som vi hade, speciellt i slutet som var så underbart!!

2009-11-27 @ 01:03:22
URL: http://americananna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0