Komplicerat!

Igår gick jag till ett gym igår för att träna och fixa medlemskap. För någon vecka sen var jag där och fick några papper och broschyrer om priser och sånt och nu kände jag att jag ville ta tag i det. Jag drog på mig träningskläderna och såg fram emot ett härligt body pump-pass då jag klev utanför dörren och påbörjade min 35 minuter långa promenad. Det var svinkallt och regnigt men jag tänkte att det var skönt med en promenad som uppvärmning. Väl framme gick jag till receptionen och frågade om jag kunde få bli medlem. Tanten som satt bakom disken ringde till någon och bad honom komma till receptionen. Hon kunde inte svara på några av mina frågor, precis som förra gången jag var där (hon satt där då med). Vad tusan sitter hon där för då?! Jag undrade bl.a. om man måste betala något för att få bli medlem, utöver månadskostnaden alltså. Men nej, hon kunde inte svara. Jaja hur som helst kom det en kille som kunde hjälpa mig. Till min stora glädje var det samma kille som visade mig runt när jag var där sist... Nej det är inte någon super-snygging eller nåt, jag var ironisk! Han har en, för mig, otroligt svår obegriplig dialekt!!! Jag kan verkligen inte fatta vad han säger!! Han gav mig ett papper jag skulle fylla i, personuppgifter och adress. När det var ifyllt fick jag ett annat papper där jag skulle fylla i namnet på min bank och kontonummer. "Ehm...but I don't have an english bank account" och när jag sagt det så körde det visst ihop sig! Man måste tydligen ha ett engelskt bankkonto så att de kan dra pengar automatiskt varje månad! AAAAAHHHRRRGGGGG!!!! Varför ska det vara så jäklarns komplicerat hela tiden?! Kan jag inte bara betala kontant varje månad? Det var bara att stoppa ner papperna i väskan och plaska hem i regnet! Inget body pump-pass för mig igår alltså! Julia sa att jag kunde skriva upp hennes konto så betalar jag henne varje månad, det var ju väldigt snällt! Men det kanske är lika bra att fixa ett eget konto.

Nytt ämne.
Nu har det gått 8 veckor sedan jag anlände till denna folktäta ö, Storbritannien är ju faktiskt en ö. Som foster ser jag nu ut såhär:
Ingen rosenknopp precis...men vänta ni bara.

Människan är ju ett däggdjur och jag har funderat på det. Vad kallas de som inte är däggdjur? De borde kallas äggdjur! Det är ju som himla logiskt!! De lägger ägg - äggdjur! Snillen spekulerar :)

Nu har jag en hög med skjortor jag måste stryka!
Hade bra!

Dagens uppgift: Le mot en främling

Kommentarer
Postat av: medved

HAHA "äggdjur" xD klockrent, men dom heter faktiskt reptiler om du ville veta det :D I think iaf xD men äggdjur är bättre ;)

2009-11-04 @ 16:16:41
Postat av: Anonym

Du lyckas inget bra med dina fritidsaktiviteter i England... Tråkigt!

Puss

//mamma

2009-11-05 @ 11:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0