Duschbesök/London nästa

Finns det något bättre än en varm dusch efter en promenad ute i kylan?! Jag var på Pilatesen idag och blev väldigt frusen på vägen hem. Solen var framme idag men det var isiga vindar. När jag kom tillbaka hem efter den friska promenaden hoppade jag in i duschen, eller snarare gick lugnt och sansat för att inte halka. Jag trivdes väldigt bra under det varma rinnande vattnet så jag stod kvar en liten stund till. Efter ett litet tag började jag fundera på att kanske eventuellt stänga av vattnet och gå och göra lite nytta. I godan ro vände jag mig mot kranen och plötsligt var den fridfulla stämningen över! En spindel hade halat sig ner på sin lilla tråd och hängde en decimeter från min näsa! Det var nästan så att jag kunde känna hans/hennes andetag. Min tvekan fanns inte längre kvar, kvickt som tusan stängde jag av vattnet och hoppade ut ur duschen. Nu var det inte längre tal om något gå lugnt och sansat, nej jag hoppade bokstavligen ut. Den här gången erkänner jag dock att det var löjligt. Det var ingen mördarspindel, bara en liten fjutt. Men det var den plötsliga överraskningen som fick mina överlevnadsinstinkter att ta över hand! Dessutom tycker jag att det var väldigt oförskämt att spionera på folk i duschen sådär! Den hängde där lite nonchalant och glassade med sin tråd, säker med ögonbrynen höjda så att ansiktet utstrålade överlägsenhet!

Trots dagens traumatiska upplevelse (hahaha) så är jag glad som en lärka. Jag känner att mitt sanna Jag börjar kommer till uttryck igen, det flummiga hyper Jaget! I morgon åker jag ju till London!! Jag är väldigt förväntansfull! Hoppas att vi hinner med en massa roligheter! Allt vi vet är att vi ska börja med en buss-sightsingtur så att vi får se hela London. Sen hoppas vi att vi ska kunna ta en traditionell english afternoon tea någonstans. Vi tar det lite som det kommer helt enkelt. Synd att vi bara har en eftermiddag på oss...men det kommer att bli hur kul som helst! =D Nu ska jag försöka packa ner lite kläder. Det är alltid lika svårt att packa! Jag tar bara en ryggsäck eftersom jag måste bära packningen i London. Vill inte släpa på allt för mycket då liksom... Men jag är bara borta i tre dagar så det kommer inte bli så många klädbyten. Så länge jag har tandborste, deodorant och kamera så är det lugnt :P

Nej nu måste jag sätta lite fart. Jag ska berätta allt om mitt besök i London och Woking när jag kommer hem igen. Nu menar jag hem till Nottingham och inte hem till Sverige! Men det förstod ni väl? Ja! =D



Har du tråkigt nu igen? Vill du dra blickarna till dig? Här kommer fler tips igen:

1) Gå på bio och skratta vid fel tidpunkt hela tiden (alternativt skrik om du är på skräckis)
2) Släng dig framför någon och fråga vad sjutton han/hon håller på med
3) Så ofta som möjligt: hoppa istället för att gå

Om det är folks blickar ni vill åt så tror jag att tips nummer 3 är ett bra alternativ :P

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: medved

HAHAHA



1: överlevnadsinstinkter? xD hahah alltså vi och spindlar.. usch ;( oförskämt av spindeln att kolla sådär..;(



2: ha så BÄST hos dellan nu :D



3: HAHAHA diggade det där med bion ;) skratta vid fel tillfällen :P

2009-11-26 @ 20:51:47
Postat av: micke

hej min vän .Firar marina idag i sköna enhörna.Saknar dig hoppas att du har det fantastiskt.

2009-11-29 @ 12:53:59
Postat av: Mirjam

hahaha alltså jag älskar dina beskrivningar! "oförskämt" typiskt michelle-ord!! Det ska bli så kul att komma till Nottingham! Familjen kommer och hälsar på mig i Tours över nyår sen också :)

jag vill ha recept på GLÖGG! så himla gott!



skutta istället för att gå... jag har också ett tips som jag utövade på en enerverande tant på väg till kören i onsdags (hon är med i min kör och man kan se hennes adamsäpple när hon sjunger)... hon hade jättebråttom till kören (jag med) så då saktade jag in lite på den smala trottoaren och gick i serpentiner... så pep hon till bakom mig att hon ville förbi men då låtsades jag bara att jag inte förstod och så ökade jag takten lite igen hahahahaha! SKOJIGT!! :D jag ÄLSKAR tanter!! :)

2009-11-29 @ 20:51:39
URL: http://mirjamtours.blogg.se/
Postat av: Julia

Så synd att vi missade varandra i London! Hur hade du det? Du kommer väl snart igen?:)

ps. va fin din blogg är

2009-11-30 @ 22:50:41
Postat av: Anonym

GRATTIS Älskling!



Tråkigt att du är sjuk på din födelsedag. Hoppas du blir lite firad i alla fall!



Tusen pussar och kramar

//mamma och Phille

2009-12-01 @ 09:23:22
Postat av: Veronica

Ja, efter en toppenhelg blev vi båda lagom sjuka xD men det tycker jag att det var värt :)

Diggar dina tips där i slutet ;) ska helt klart köra på 2an någon gång ;)

2009-12-11 @ 18:09:59
URL: http://verodell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0