Frankrike

Nu är vi hemma från vår tripp till Frankrike. Det var riktigt mysigt där borta, ute på landet. Deras hus är jätte fint! Inuti är det nyrenoverat men ytterväggarna i alla rum är av sten så det känns samtidigt lite gammaldags och på övervåningen har de stora tak stockar. I den stora trädgården har de en swimming pool! Trots att vi hade sommarväder var det en gnutta kallt i vattnet; 16 grader så ingen kände för att ta ett dopp. Men jag hoppade i! =D Fy vad kallt det var! Jag var inte i speciellt länge... Men jag älskar den uppfriskande känslan efteråt. Man känner sig så pigg och frisk. I torsdags ville Jessie och Harry att jag skulle hoppa i igen! "Snälla kan du inte bada med oss?!" så det var bara att hoppa i en gång till :)

Under de 4 dagarna vi var där, besökte vi St Emilion, Bordeaux och Sarlat. Alla tre jätte mysiga platser med gamla byggnader, fin arkitektur, smala kullerstensgator och stenhus. Och vi hade som sagt tur med vädret också. På tisdagen när vi åkte in till Bordeaux var det rena sommar värmen!

Jag hade en trevlig vistelse, det enda negativa var att syskonkärleken blommade för fullt! Vi tillbringade ca.2-4 timmar i bilen varje dag och ungefär 3.7 timmar av den tiden grälade barnen med varandra! :O En av dagarna satt tjejerna och sjöng tillsammans och alla verkade lugna och glada. Skönt att de har kul tillsammans då kanske jag slipper skavsår i öronen idag! tänkte jag lite avslappnat och förnöjt. Bara någon minut senare kom första blixtnedslaget som sedan höll i sig resten av resan! Det är som en storm som aldrig verkar ta slut. När man börjar ana solljuset tränga fram mellan de mörka molnen och regnet avtar blir man plötsligt överraskad av världens orkan! (Fin metaforisk beskrivning där :P ) Och det är inte det att de bara trätte på varandra, nej de skrek med en frekvens och ljudstyrka som fick en att oroa sig för om hjärnan skulle explodera vilken sekund som helst! Föräldrarna sa ifrån flera gånger men det fanns alltid något att tjafsa om... Förutom det var det väldigt trevligt :) En morgon gick jag upp för att fotografera i soluppgången. Fina bilder blev det.

Maskros i morgonljuset. Fler bilder finns på  www.bilddagboken.se michis-j

Denna helg är det Halloween och igår fick jag den stora äran att fixa pumpan. Jessie och jag hjälptes åt att karva ur allt jokselimoks och sen fick jag skära ut ögon, näsa, mun :) Det var väldigt roligt, jag har aldrig gjort det förut. Resultatet blev rätt så lyckat får jag lov att säga.


Här hemma i England är det ingen sommarvärme direkt. Det har blåst som tusan idag. Jag tog en promenad i parken idag med barnens farfar efter "roast dinner" som föreföll vid lunchtid idag istället för på kvällen. Han sa att han skulle hem och gå ut med hunden och frågade om jag ville göra honom sällskap så det gjorde jag. Det var faktiskt skönt att gå ute i blåsten, lite samma känsla som att hoppa i kallt vatten; väldigt uppfriskande.

Nu ska jag ta en dusch och sedan försöka komma i säng hyfsat tidigt idag. Jag tror att jag har sovit lite dåligt på senaste tiden. Började blöda näsblod igår för första gången på länge. Det kan delvis ha berott på att jag stod på huvudet men inte enbart därför.

Ha det bra i höstmörkret och dagens uppgift: Skriv ner 5 bra saker om dig själv.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej älskling!

Skönt att du är tillbaka, så man kan få läsa dina bloggar. ;D

Du känns inte lika långt borta då.

Puss och kram min ängel!

//mamma

2009-11-02 @ 08:38:20
Postat av: Anonym

Vilken mästerfotograf, jättefina bilder du tagit!

//mamma

2009-11-02 @ 08:55:58
Postat av: Kathleen

Hej!

Jag håller med... har saknat ditt bloggande och du tar FANTASTISKT FINA BILDER!



Kramar

2009-11-02 @ 09:09:00
URL: http://www.nettlavallens.se
Postat av: mormor

Vilka fina bilder du tar det är proffsigt.

Dagens läxa var det. 5 saker svårt det är inte så lätt att hitta bra saker hos sig sjäv presis Men jag provar.Har bra tålamod Är inte aggraseiv.Tar ansvar för det jag har framför mig.Tycker om (nästa ).alla människor.Och älskar mina barn och barnbarn (Jaså det var inte så du menade)åkej då Är jag intensiv när jag jobbar det händer mycke när jag sätter den sidan till. Du får väl kommentera om du tycker att något inte stämmer så bra.

Ha det min lilla sockertopp Kram

2009-11-02 @ 09:12:42
Postat av: Anonym

Jag kan göra ett inlägg och tala om hur det går när man snoozar och trycker på "fel" knapp och liksom stänger av larmet helt... Man vaknar en timma senare än man ska och inte nog med det så har man inga kläder som passar ihop. Konstigt när man i vanliga fall bara kan kliva upp, öppna garderoben plocka fram något och klä sig. I morse fanns det inget vettigt i garderoben... där försvann ytterliggare en halvtimme, suck! Nu har jag arbetat snart en timme i alla fall!

Ha en skön dag!

//mamma

2009-11-03 @ 08:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0