När det lider mot jul


34 dagar kvar till jul! Jag har börjat nedräkningen. Det var för någon dag sen som den slog till, från ingenstans, som en "gubben i lådan" dök den upp, jullängtan! Kom nu inte och säg att jag är för tidigt ute, det är knappt mer än en månad kvar. Herregud, folk förbereder inför fotbollsevenemang flera år i förväg. På gymmet sitter en stor plansch uppsatt som uppmanar folk att rösta på Nottingham så att de får vara med i Fifa worldcup år 2018! Hallå 2018!! Där kan man snacka om att vara ute i god tid. Hur som helst så har jag suttit och lyssnat på julmusik i några dagar och börjat fundera på när jag ska baka lussekatter och pepparkakor! På tal om det så undrar jag om mamma eller mormor kan maila mig recept på pepparkaksdeg och lussekatter? Och kanske något annat smaskigt. Ni andra får också maila mig recept om ni vill. Ingen ska behöva känna sig utanför! :)

Som ni kan se så har jag gjort bloggdesignen lite mer julig också. Snart ska jag ta itu med mitt rum. Vet inte hur jag ska göra för att få en härlig julkänsla mellan dessa 4 väggar. Men jag hittar nog på något. Så här ser det ut nu:

Det känns lite kalt så jag tror att jag ska sätta upp lite bilder på väggarna. Lägger ut en bild när jag lyckats piffa till det!

Idag har jag varit på Harrys skola och tittat på en liten föreställning om Robin Hood. Alla barn i hans årskurs medverkade i detta evenemang. Det var väldigt roligt och de var duktiga för sin ålder. En halvtimme långt var det och Harry hade en replik! :)

Nu kommer fler tips på vad ni kan göra för att reta folk, eller bara hålla er sysselsatta tråkiga dagar.

1)Fem dagar i förväg talar du om för dina vänner att du inte kan komma på deras fest för att du har huvudvärk.
2)Be dina arbetskamrater tilltala dig med ditt Gladiatorsnamn som Rock Hard, eller varför inte Snöret...
3)När pengarna kommer ut ur automaten skrik: "Jag vann! Jag vann! Tredje gången denna vecka!"

Jag funderar på att testa den sistnämnda... Skulle vara väldigt kul att se folks reaktioner! Men det får vänta, kanske tar det i London på fredag! Nu ska jag bädda ner mig i sängen, John Blund har kastat sin drömsand i mina ögon.

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Sara

Ska du fira jul den 24 el 25?

2009-11-21 @ 08:18:11
URL: http://saragardell.blogg.se/
Postat av: Mirjam

bra fråga Sara! hur ska vi göra? vi kan fira båda dagarna :D:D mitt förslag :)

men det känns liiiiiitegrann som du retas nu och har jultema på din blogg bara för att vi pratade om det... sånt gillar vi inte... !

haha jag längtar till julen!!!!!!!!!! :D:D:D:D

2009-11-21 @ 22:41:49
URL: http://mirjamtours.blogg.se/
Postat av: pania

sv;hahaha :D Jag tror det är små hål överallt :) Lampskärmar hade man ju förr i tiden, haha :P

2009-11-22 @ 13:26:32
URL: http://paniat.blogg.se/
Postat av: Sussi

Jag är inte alls i julstämning eller har den vanliga myskänslan man får när det är november/december.. Jag skyller ännu en gång på det tråkiga vädret ute! Jag tycker du ska pynta med en massa ljus, varma filtar, tomtar och glitter! :)



Tack så mycket! Kul att du gillade bilden! :)

2009-11-23 @ 15:11:40
URL: http://lavica.blogg.se/
Postat av: Therese Cleverdal

Kommer du till London Michelle? =) Hinner man se dig?

2009-11-23 @ 15:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0