Snö i Nottingham

Det ni! Jag trodde väl inte att jag skulle få minusgrader och snö här i Nottingham, men det fick jag! Jag har kommit som en liten ängel och välsignat britterna. Hahahaha, det där var mest för att Mirjam ska bli lite irriterad...! =D 
Jag stod i köket och bakade lussekatter i torsdags och plötsligt fick jag se hur små vita snöflingor singlade ner utanför. Jag blev överlycklig, sprang upp och hämtade kameran på en gång. Igårkväll när jag slängde en ganska oengagerad blick ut genom fönstret, hade det börja snöa igen! Jag och barnen sprang ut och lekte i snövädret. Gjorde en liten snölykta. Mysigt :) Det blev inte några 30cm som ni har i Sverige men jag är glad att jag fick lite julkänsla! Dessutom, idag när vi precis avslutat "roast dinner", som vi idag åt vid lunchtid, fick vi en en gång se små vita flingor falla ner från skyn! Tre dagar med snöfall!! Det var bara att slänga på sig lite varma kläder och rusa ut i det välkomna vintervädret. Vi hjälptes åt att göra en stoor snögubbe. Här har ni bildbevis:
   
Jag hittade några gamla palmliknande blad som jag tänkte kunde göra sig bra som hår. Personligen tycker jag att det blev en väldigt...jag kan inte säga vacker men...kreativ snögubbe! :D

Lussekatterna blev förövrigt väldigt goda. Det var faktiskt första gången i mitt liv som jag bakat lussekatter helt på egen hand! Jajamensan så är det och goda blev de!


Imorgon kommer Mirjam hit!! =D Vi hämtar henne på flygplatsen kl.20:10. Det ska bli jätte kul!! Ses imorn Mirjis!!!
Trevlig fjärde advent på er!


Kommentarer
Postat av: FLI

God jul! Jag följer allt din blogg, även nästa år. Gott nytt år också!



FLI

2009-12-20 @ 22:08:03
Postat av: Anonym

Snögubben var...hmmm... helt klart kreativ.

Men jag är mest imponerad över hur ni lyckats få ihop en snögubbe om man ser till mängden snö på backen! =D

Lussekatterna var jättefina, de ser goda ut. Det finns inget du inte kan min ängel!

Puss och kram// mamma

2009-12-21 @ 09:07:54
Postat av: mormor

Ja jag tror åxå att du kom till Nottingham som en liten ÄNGEL.Så fina lussikatter man blir ju sugen att smaka dem Det blir nästa jul något att vänta på inte så dumt,Snögubben såg nog lite mager ut men det får ni bättra på Jag tyckte att dom sa på tv att det är mer snö på väg till England så då blir gubben lite rundare kanske.Jaha då kommer Mirjam idag va roligt ni ska ha det i juldagarna Vi ringer och stör julfriden för er ska ni se.Ha det nu så bra min lilla julängel kramar till er båda två

Mormor

2009-12-21 @ 14:37:05
Postat av: micke

god fortsättning morrkorren.Hade ni kul på puben?

idag har vi varit och firat linda.Trevligt som vanligt,Nu har det blivit kallare igen vi pratar 12-15 minus.om man inte passar sig tappar man bort snorken i denna kyla. Det tyckte marina inte att jag skulle skriva men rebell som man är så gjorde jag det ändå under grabbarnas hurrarop.Anneli berättade att roberts julklapp har kommit fram men robban har inte fått det än.marina är ledig till 11 januari det är väll bara att försöka att stå ut(tusse marina)Gott nytt år mera blogg tack

2009-12-29 @ 22:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0